تجمع اعتراضی کارگران کارخانه فولاد پارس هفته تپه و پرستاران در اصفهان

روز ۱۸ شهریور کارگران کارخانه ی فولاد پارس در هفت تپه در اعتراض به وضع بد معیشتی خود در مقابل ساختمان این شرکت تجمع کردند. این کارگران به تعویق پرداخت دستمزدهاُ‌، میزان ناچیز پاداشها، مشکلات بیمه ای و نیز  سطح نازل حقوقها و عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، معترضند.

در این روز همچنین پرستاران و کادر درمان بیمارستان الزهرا در اصفهان در اعتراض به معضلات معیشتی و کاری خود تجمع کردند. در این حرکت اعتراضی پرستاران شعار میدادند:”پرستار داد بزن، حقتوفریاد بزن“.“نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم“. بنا بر خبرهای منتشر شده تعرفه پرستاری از سال گذشته تاکنون فقط یکبار پرداخت شده است و پرستاران با برپایی تجمع خواهان پرداخت فوری معوقات تعرفه خود هستند.  

دور جدیدی از اعتراض در میان پرستاران و کادر درمان آغاز شده است. پرستاران و کارکنان بخش درمان نقش مهمی در کمک رسانی به مردمی که در جریان انقلاب زن زندگی آزادی مورد حمله نیروهای سرکوب قرار میگرفتند و نجات جان آنها داشتند. پرستاران صف مقدم جدال با کرونا و حکومت کرونایی بودند.  پرستاران به سطح نازل حقوقها، فشار سنگین کاری و اضافه کاری های اجباری، استاندارد پایین بهداشتی بیمارستانها و مراکز درمانی و  اخراجها اعتراض دارند و در این رابطه بارها دست به تجمع و اعتراض زده اند. از مبارزات آنها باید فعالانه حمایت کرد وصدای پرستاران را بازتاب داد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۸ شهریور ۱۴۰۲،  ۹ سپتامبر   ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری به مناسبت درگذشت حسین مرادبیگی 

مطلع شدیم که با نهایت تاسف رفیق حسین مرادبیگی (حه‌مه سور)، از مبارزان و کمونیست‌های …