تجمع صدها نفراز آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی از سراسر کشور مقابل مجلس

صبح روز (۱۸ خرداد ماه ) صدها نفر از آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی از سراسر کشور به تهران آمدند و مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.معترضان خواستار لغو آزمون جذب استخدامی دانشگاه فرهنگیان هستند یکی از شرکت کنندگان در این تجمع میگوید:باید تبعیض میان آنها و گروه‌های دیگری همانند سربازمعلمان، مربیان پیش‌دبستانی‌ها و همکاران خرید خدمتی برچیده شود.از سال گذشته از ما خواسته شده برای ادامه همکاری در آزمون دانشگاه فرهنگیان شرکت کنیم و در صورت عدم قبولی باید به همکاری خود با آموزش و پروزش خاتمه دهیم.

یکی دیگر از معترضان می گوید:برخی از ما سالهاست (حدودا ۱۰ سال) به کار تدریس اشتغال داریم. همچنین تعدادی از آموزشیاران به‌صورت حق‌التدریسی در مدارس مشغول به کار هستند، با این حال از سال گذشته از ما خواسته شد برای ادامه همکاری در آزمون دانشگاه فرهنگیان شرکت کنیم.وی با تاکید بر اینکه ما خواستار برچیده شدن آزمون و ورود به دانشگاه فرهنگیان هستیم، ادامه داد: آموزش وپررش نباید درباره آموزش‌دهندگان خود تبعیض روا بدارد؛ آموزش‌دهندگان نهضت سالها با کمترین دستمزد در مناطق دورافتاده و روستایی کشور کار کرده‌اند و استحقاق توجه بیشتر را دارند.

لازم به توضیح که در سالها و ماههای گذشته آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی تجمعات مشابهی را در مقابل ساختمان مجلس و سایر نهادهای مرتبط برپا کرده‌اند،که آن زمان نمایندگان مجلس و دولت وعده پیگیری مطالباتشان را دادند که پس از گذشت چندین سال این وعده‌ها هنوز عملی نشده است. روزنه

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …