تجمع معلمان مهرآفرین، احضار سه نفر از بازنشستگان اهواز، اعتصاب کارگران پتروشیمی کیان

اطلاعیه خبری

روز ۲۹ مرداد تعدادی از معلمان طرح مهرآفرین در اعتراض به بلاتکلیفی شغلی و معیشتی خود و با خواست استخدام دائمی و رسمی در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند. این بخش از معلمان در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، تحت عنوان “طرح مهرآفرین” استخدام شده و ۱۴ تا ۲۰ سال است که به تدریس مشغولند و قراردادهای برخی از آنان هنوز پیمانی است. در این حرکت اعتراضی معلمان معترض با حمل پلاکارد و سردادن شعار صدای اعتراض خود را بلند کردند.

  • روز ۲۹ مرداد سه نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی در اهواز با اتهام “تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی” از طریق برپایی تجمعات اعتراضی جهت آخرین دفاعیاتشان به شعبه سیزده بازپرسی دادسرای انقلاب اهواز احضار شدند. اسامی این بازنشستگان که بیست روز در بازداشتگاه اطلاعات سپاه بودند عبارت است از ناصر سعیداوی، محمد زمان کامروا،مراد ظهرابی.

یک مطالبه فوری بازنشستگان پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و بسته شدن پرونده های امنیتی تشکیل شده برای آنان است. اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی اعتراض به فقر و بی تامینی و وخیم تر شدن هر روز بیشتر وضع معیشتی شان بخاطر گرانیهای روزافزون است. اعتراض آنها به تبعیض و نابرابری و اختلاس ها و دزدی هاست. نیمی از سال میگذرد و بدنبال اعتراضات هر روزه آنها بالاخره اعلام شد که مصوبه دولت کنار رفته و حقوق ماهیانه بازنشستگان غیر حداقل بگیران (سایر سطوح) ۳۸ درصد افزایش خواهد یافت. بازنشستگان خواستار اجرایی شدن این افزایش از آغاز سال ۱۴۰۱ و دیگر مطالباتشان هستند. همسان سازی حقوقها و افزایش آن به بالای خط فقر هجده میلیونی، درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن، پایان دادن به اختلاسها و دزدی ها و پرداخت دیون دولت به صندوق بازنشستگی است. گفتنی است که فرزانه زیلابی وکیل انتخابی بازنشستگان در بازداشت است.

  • روز ۲۶ مرداد کارگران پروژه‌ای شرکت کیان نصب شاغل در پتروشیمی بوشهر در اعتراض به تعویق پرداخت سه ماه دستمزد خود دست به اعتصاب زدند. حزب کمونیست کارگری ایران

۲۹ مرداد ۱۴۰۱، ۲۰ اوت ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …