تجمع کارگران سد شفا رود، شهرداری خرمشهر و یک خبر دیگر

اطلاعیه خبری. روز سه‌شنبه ۲۷ مهرماه کارگران سد شفارود در رضوانشهر در اعتراض به ۳ ماه حقوق معوقه خود، در محوطه این کارگاه تجمع کردند.

–  روز دوشنبه ۲۶ مهرماه کارگران شهرداری خرمشهر برای چندمین بار در اعتراض به تعویق پراخت ۵ ماه حقوق و دیگر مطالباتشان مقابل درب فرمانداری این شهر تجمع کردند.

صبح روز سه‌شنبه ۲۷ مهرماه مأمورین امنیتی به منزل سعید و احسان رضایی در شهرستان رشت هجوم برده و آنها را بازداشت و با خود به مکان نامعلومی انتقال دادند. همزمان مأمورین به منزل پدری سعید و احسان در شهرستان رودسر رفته و قصد بازداشت خانم مرضیه دورود مادر آنها را داشتند که وقتی با مقاومت آنان روبرو شدند محل را ترک کره و اعلام کردند که در ساعات آینده با حکم قضایی مجددا برای دستگیری خانم مرضیه دورود مراجعه خواهند کرد. سعید رضایی از فعالین کارگری است که قبلا  در تجمع روز جهانی کارگر سال ۹۸ مقابل مجلس دستگیر شده بود. حزب کمونیست کارگری دستگیری سعید و احسان و تهدید و فشار بر روی این خانواده را بشدت محکوم میکند. سعید و احسان رضایی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند و پرونده های امنیتی تشکیل شده برای آنها و برای مرضیه دورود مادر آنان بسته شود. باید وسیعا به کارزار علیه امنیتی کردن مبارزات پیوست و خواستار مختومه اعلام شدن تمامی پرونده های امنیتی تشکیل شده برای کارگران، معلمان و تمامی زندانیان سیاسی شد. با قدرت اعتراضات سراسری باید در زندانها را گشود.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۷ مهر۱۴۰۰ ، ۱۹ اکتبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …