تجمع مجدد کارگران کارخانه کنتورسازی قزوین

کارگران کارخانه کنتورسازی قزوین پیش از ظهر امروز اقدام به برگزاری تحمع مقابل دادگستری قزوین زده و خواستار تعیین تکلیف مدیریت شرکت شدند.

ایلنا در این باره نوسته:این کارگران با بیان اینکه مسئولان با صدور چندین مصوبه استانی هنوز برای تغییر مدیریت کارخانه و خلع ید او نتوانسته‌اند اقدامی انجام دهند، در ادامه افزودند: مشکلات کارگران کنتورسازی از زمانی آغاز شد که دولت به دلایل مختلف این واحد صنعتی را به بخش خصوصی واگذار کرد.

آنها گفتند: کارفرما هنوز وضعیت کارگران فعلی کارخانه را مشخص نکرده با این وجود اخیرا اقدام به جذب نیروی کار جدید کرده است. اگر بنا باشد این واحد تولیدی با همان مالکیت سابق اداره شود چرا به نظر کارگران اهمیت داده نمی‌شود؟ روزگاری این کارخانه قریب به ۴۰۰ تا ۵۰۰ کارگر داشت اما در سالهای اخیر تعداد آنها به حدود ۱۳۶ نفر رسید و و فعالیت تولیدی آن نیز محدود شد.این کارگران افزودند: تعطیلی چند ماهه کارخانه در ابتدای سال بی‌مورد بوده، افزودند: کارفرما از ابتدای سال جاری کارگران را به بهانه پیشگیری از ابتلا به کرونا بیکار کرد و در حال حاضر ۵ ماه است آنها امکان دریافت مقرری بیمه بیکاری را به دلیل معوقات بیمه‌ای ندارند.

اینرا هم بخوانید

تجارت نیوز: گزارش پلمب۷۰ درصد از طلافروشی‌های مشهد در پی اعتصاب طلافروشان

تجارت نیوز:پلمب ۷۰ درصد از طلافروشی‌های مشهد، در پی اعتصاب طلافروشان / اتحادیه طلای مشهد، …