تخریب ۳۰ تا ۷۰درصد منازل مسکونی روستایی و شهری در یاسوج

سایت مجلس:علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری مصدومیت حدود ۸۰ نفر در زلزله یاسوج، گفت: میزان تخریب منازل مسکونی شهری و روستایی از ۳۰ تا ۷۰درصد بوده است.

 وی با اشاره به وقوع زلزله 5.2 ریشتری صبح امروز در کهگیلویه و بویراحمد، گفت: این زمین لرزه ساعت 8:30 دقیقه صبح در عمق 8 کیلومتری زمین در شهر سی سخت رخ داده است.وی با بیان اینکه زلزله یاسوج تلفات جانی نداشت، افزود: در این زلزله 80 نفر مصدوم شدند که 27 نفر از آنان بستری و مابقی به صورت سرپایی درمان شدند.

احمدی با تاکید بر اینکه حال عمومی مصدومان مساعد است، ادامه داد: در زلزله برخی از زیرساخت ها مانند آب، برق، گاز و تلفن دچار آسیب و قطع شدند که با تشکیل جلسه ستاد بحران و تلاش دستگاه ها این مشکلات رفع و در حال حاضر مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: به دلیل ریزش ارتفاعات دنا برخی از راههای روستایی مسدود شدند که راهداری در حال حاضر در حال بازگشایی آنها است.

وی با بیان اینکه تعدادی از واحدهای مسکونی در شهر یاسوج و روستاها دچار آسیب شدند، گفت: هفته آینده میزان دقیق خسارت ها برآورد و اعلام می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری اینکه 30 تا 70 درصد منازل مسکونی روستایی و شهری تخریب شدند، افزود: اگر مردم درخواست امکانات برای اسکان در بیرون از منازل داشته باشند امکانات لازم در اختیار آنها قرار داده می شود اما به طور قطع نیازی به این کار نیست و نگرانی در این رابطه وجود ندارد./

اینرا هم بخوانید

تاثیرات حضور گشت ارشاد در خیابان‌ها؛ از کارت کشیدن ٣ میلیونی برای عقب رفتن روسری تا کسادی بازار

روایت روزنامه حکومتی اعتماد از تاثیرات حضور گشت ارشاد در خیابان‌ها؛ از کسادی بازار تا …