ترامپ مصوبه کمک مالی و بودجه را امضا کرد

ترامپ شامگاه یکشنبه ۷ دی ماه مصوبه ۲.۳ تریلیون دلاری کنگره را که شامل بودجه دولت فدرال و مشوق مالی برای مقابله با پیامدهای اقتصادی بیماری کرونا می‌شود، امضا کرد.

خودداری ترامپ از امضای این مصوبه به تعطیلی بخشی از دولت فدرال و قطع حقوق بی‌کاری میلیون‌ها نفر از شهروندان آمریکا منجر می‌شد. اما او که به دنبال شکست در انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده کاخ سفید را ترک خواهد کرد، در نهایت از تصمیم خود برای جلوگیری از تبدیل این مصوبه به قانون عقب نشست.

وی از کنگره این کشور خواسته بود که با تغییر مصوبه خود مبلغ کمک مالی به آمریکایی‌ها را که درگیر پیامدهای شیوع ویروس کرونا هستند از ۶۰۰ دلار به ۲ هزار دلار در ازای هر نفر افزایش دهد.

دمکرات‌های کنگره نیز موافق افزایش کمک‌های مالی به ۲ هزار دلار هستند، اما بسیاری از جمهوری‌خواهان با آن مخالفت کرده‌ بودند. در حالی که به نوشته رویترز، بسیاری از اقتصاددانان موافقند که کمک‌های مالی این لایحه باید بیشتر از این باشد تا چرخ اقتصاد کشور را بچرخاند.

حدود ۱۴ میلیون نفر به خاطر محدودیت‌های اجتماعی ناشی از شیوع ویروس کرونا در سراسر ایالات متحده شغل خود را از دست داده‌اند که در صورت خودداری آقای ترامپ از امضای مصوبه کنگره نمی‌توانستند همچنان از حقوق بی‌کاری بهره‌مند شوند.

این بسته شامل بودجه ۱.۴ تریلیون دلاری نهادهای دولت فدرال نیز می‌شود که عدم امضای آن به تعطیلی بخشی از دولت منجر می‌شد و میلیون‌ها تن از کارکنان دولت را به مخاطره می‌انداخت.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

محکومیت نوروز رخداد، کارگر ساختمانی و فعال مجازی به ۳۷ ماه و ۱۸ روز حبس

هرانا:شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو دهدشت، در استان کهگیلویه و بویراحمد، نوروز رخداد، کارگر ساختمانی …