ترامپ و تعیین جایزه برای لو دادن مکان رهبری پ ک ک

اقدام دولت آمریکا به سرکردگی ترامپ و تعیین جایزه مبنی بر لو دادن و از میان برداشتن سه تن از افراد رهبری پ ک ک نوعی دیگری از تروریسم عیان دولتی است.

چه کسی این اجازه را به دولت آمریکا و دیگر دول مرتجع داده است که منطبق بر نیازشان نیروهای اپوزیسیون را در لیست تروریسم جای دهند؟ آیا به لجن کشیدن جهان کنونی توسط دولتها تروریسم نیست؟ آیا جان دادن روزانه هزاران انسان تنگدست بخاطر گرسنگی از قبل نظام گندیده سرمایه داری تروریسم واقعی نیست؟ آیا کشتاری که توسط نیروهای مسلح دولتهای مورد حمایت دولت آمریکا در ترکیه، در عراق، در عربستان و در دیگر کشورهای اسلام زده  در هر گوشه ای از جهان صورت میگیرد تروریسم نیست؟ نسل کشی مردم در ترکیه توسط حکومتهای پیشین و از سوی دولت فاشیست اوردوغان تروریسم نیست؟ دولت ترکیه بعنوان عضوی از ناتو و همپیمان دولت آمریکا طی دهه های اخیر جان دهها هزار انسان در خاک این کشور را گرفته است و همچنان بر سر مردم کردستان ترکیه بمب و موشک میریزد، زندانهایش را از فعالین چپ از روزنامه نگار و دیگر ناراضیان در ترکیه پر کرده است  و دولت جنایتکار آمریکا هم قرار نیست ذره ای خم به ابرو بیاورد.

این اساسا دولت ها هستند که بزرگترین جنایت ها و تروریسم را با امکانات عظیمی که در اختیار گرفته اند مرتکب شده اند و یا زمینه ساز جریانات تروریست بوده اند.

دولت آمریکا زمانی، طالبان، القاعده و بن لادن را برای تقابل با قطب رقیب سرهم بندی کرد و دورانی با ایفای نقش قدرقدرتی در کنار دول اروپایی و در مقابل انقلاب مردم ایران کثیف ترین پدیده شوم تاریخ بشری یعنی حکومت اسلامی را بر جامعه ایران حاکم کرد و هر زمان منافع آنها ایجاب کرده است همین دول فخیمه و در راس آنها دولت آمریکا این نیروها را مانعی در مقابل اهداف خود یافته و تحت عنوان: قرار گرفتن در لیست تروریسم به مقابله با آنها برخاسته اند. اکنون دولت آمریکا برای منافع منطقه ای خود از یک سو به دولت جنایتکار اردوغان دارد چراغ سبز نشان میدهد که با سهولت بیشتری مردم کردستان ترکیه را مورد یورش قرار دهد و از سوی دیگر بر محور دور دوم تحریمها در جدال با حکومت اسلامی نیروهای مسلح مورد حمایت این رژیم یعنی پ ک ک را هدف گرفته است. این سیاست از منظر هر انسان آزادیخواهی بشدت تهوع آور است . اگر قرار باشد به تروریسم و جنایت در دنیا پایان داده شود باید قبل از هر چیز این دولتها از سوی بشریت متمدن دنیای امروز بزیر کشیده شوند.

اما اینجا مشکل در تروریسم نامیدن پ ک ک در یک نقطه  و یا نورچشمی بودنش در نقطه دیگر از نگاه ترامپ و دولت آمریکا نیست بلکه مسئله اصلی این است که چرخیدن در دایره سیاست دولت آمریکا، استعداد و قابلیتی که این جریانات برای به بازی گرفته شدن در شکافهای منطقه ای از خود بروز میدهند، چنین سرنوشتی را برایشان رقم میزند.

طنز قضیه اما این است در حالیکه دولت آمریکا برای شناسایی سران پ ک ک جایزه تعیین میکند شاخه ای از پ ک ک در سوریه را مورد حمایت خود قرار داده است. اگر احزاب ناسیونالیست درسی باید بگیرند این است که شریک شدن در جناح بندی هایی که دولت آمریکا و دول منطقه ایجاد کرده اند، چه سرنوشت شوم و تحقیرآمیزی را برای این احزاب بدنبال دارد.

عبدل گلپریان

 ۱۰ نوامبر ۲۰۱۸

 

اینرا هم بخوانید

راه حل سقز علیه تهاجم شیمیایی- عبدل گلپریان

روز یکشنبه ۲۰ فروردین دست‌کم شش مدرسه دخترانه در شهر سقز به‌طور هم‌زمان هدف حملات …