ترجمه فارسی مطلب در مورد امنیت مینا احدی در ولت ام سونتاگ: از غریبه ها در تظاهرات، آب نمیگیرم!

در ایران نقض حقوق انسانی و ترور امری روزمره است، فعال سیاسی مینا احدی علیرغم این خطرات ، در مقابل حکومت اسلامی ایستاده است ، او نمیتواند روی محافظت دولت آلمان از خودش زیاد حساب باز کند.

“ربه کا ما باید کاری بکنیم،”این جمله ای است که مکرر از دوست خودم مینا احدی می شنوم، ایرانی تبعیدی خستگی ناپذیر فعالیت میکند تا جنایات حکومت اسلامی را در دنیا مطرح کند، حکومتی که همسر اول او را اعدام کرده است. با یک کمپین بین المللی احدی توانست حکومت اسلامی ایران را وادار کند، دیگر زنان را سنگسار نکند.

اما احدی فقط بهبودهای کوچک را نمیخواهد، ” اعدام های انسانی تر” را نمیخواهد بلکه خواهان همه حقوق انسانی برای همه مردم ایران است.همین روزها هم هزاران نفر در ایران ، علیرغم خطر جانی برای آزادی و بر علیه شرایط غیر قابل تحمل زندگی بدون آب و برق دارند مبارزه میکنند. مینا خودش هم به خیابان میرود، او تنها کسی هست در بین دوستان و اطرافیان من که در طول بیماری کرونا، دلش برای تظاهرات در خیابان تنگ شده بود. اینکه در طول این پاندمی کرونا، توجه به معضلات اجتماعی کمتر هست، و وقتی من ایران می گفتم مینا جواب میداد، |ولی ما باید کاری بکنیم. “

تا جایی که به حکومت اسلامی ایران مربوطمیشود، بی توجهی دولت آلمان به این مسائل فقط محدود به دوره پاندمی کرونا نیست ، مدتها قبل از این پاندمی احدی و همراهان او ، میخواستند توجه ها را به ترور های حکومت اسلامی در خارج کشورو در غرب جلب کنند،.با وجود اینها دولتها با این حکومت نه فقط قراردادهای مثل قرارداد اتمی” را امضا میکنند، بلکه فعالیتهای این حکومت در آلمان را هم امکان پذیر میکنند.

در هامبورگ یک قرارداد رسمی با سازمانهای مذهبی بسته میشود با وجود اینکه این حدس و گمان وجود دارد مرکز اسلامی هامبورگ فقط یک سازمان مذهبی ساده نیست. اکنون مرکز دفاع از قانون اساسی در هامبورگ ، بر اساس مدارک جدیدی که به دست آورده است، تائید میکند که این مرکز نماینده جمهوری اسلامی ایران در اروپا هست.

همین روزها اعلام شد که جاسوسان حکومت اسلامی ، میخواستند یکی از همراهان با مینا احدی را برباید. مسیح علی نژاد در بین جمعیت انگلیسی زبان فردی شناخته شده است. او در کنار فعالیتهای دیگر ، گزارشاتی که از طریق تلفن دستی برایش میاید را منتشر میکند که شرایط در ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی را افشا میکند. بعد از اینکه “اف بی آی”، دزدیدن او را مانع شده علی نژاد گفت: بزرگترین خطر برای حکومت اسلامی مردم ایران هستند، بهمین دلیل او میخواست مرا بکشد، “زیرا صدای مخالفان در خارج از کشور نه تنها اعتبار رژیم را در سطح بین المللی به خطر می اندازند ، بلکه مستقیماً به بنیان های آن حمله می کنند. به همین دلیل آنها می خواهند مرا بکشند.”

این حکومت بر اساس یک تفسیر بسیار رادیکال از اسلام، همه این جنایات را توجیه میکند، تفسیری که در آن تحت ستم بودن زنان یک پایه مهم آن است. زنانی همچون علی نژاد و احدی نشان میدهند که تبلیغات رژیم مبنی بر سنتی بودن این فرهنگ درست نیست اینها با موفقیت به دنیا نشان میدهند که اینکه همیشه تحت ستم بودن زنان یک بخش مهم فرهنگ ایرانی بوده را رد میکنند، با مطرح کردن زندگی خودشان این داستان های زندگی یک تاریخ مهم در مبارزه برای برای برابری را نشان میدهد که از زمان به قدرت رسیدن خمینی آنرا پاک کرده اند.

برای اینکه رژیم اسلامی قدرت خود را حفظ کند، حتی در خارج کشور مخالفین را می رباید ، کسانی که در مقابل این حکومت میایستند، روح اله زم یک پناهنده به کشور فرانسه، سال قبل در یک توطئه به عراق کشانده شد ، و حکومت او را دستگیر و سپس اعدام کرد. همچنین احدی مدتهای مدید زیر نظر پلیس زندگی میکرد.

در این مدت اخیر علیرغم خطر ترور و روشن شدن ظرفیتهای خطرناک حکومت اسلامی ، او را به پلیس محلی ارجاع داده اند. پلیس معمولی که با ارزیابی از اوضاع بین المللی زیاد آشنا نیست.

زنانی همچون مینا متاسفانه نمیتوانند در دفاع از آزادی و امنیت خود به دولت آلمان زیاد اتکا کنند. آنها به کار خود ادامه میدهند در شرایطی که دولت آلمان با حکومت اسلامی معامله و مذاکره میکنند در حالیکه باید با آنها مقابله کنند.

ربه کا شونن باخ اقتصاددان ، متخصص اسلام گرایی و عضو هیئت مدیره زنان برای آزادی است. وی در مورد اقدامات علیه افراط گرایی به شرکت ها و مقامات بین المللی مشاوره می دهد. ستون هر 14 روز یک بار ظاهر می شود.

https://www.welt.de/debatte/kommentare/article232739965/Fuer-die-Freiheit-Nehm-ich-auf-Demos-halt-kein-Wasser-von-Fremden-an.html?fbclid=IwAR3ljb_WCEYTZUZP1JJvK1ZNE_Mgj4WWt9Y6RLnpVg8zG6bpmzBQ5c-rX3I

اینرا هم بخوانید

دهان شماها را باید گل گرفت! و این امر زنان است!

حسین نژاد استاندار خراسان شمالی: «به این زنها رو بدهید کل کشور را تصرف میکنند.» …