“نه به تابو، نه به خشونت علیه زنان”: قتل ناموسی همچنان قربانی می گیرد، باید آن را مهار کرد

بنا به اخبار منتشر شده روز یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ در محله حاجی آباد سنند ج دو خواهر به اسامی بیان و سحر مرادی توسط همسر بیان (بنام اسماعیل ) به قتل رسیدند. بیان مرادی از چند ماه قبل باهمسرش اختلاف پیدا می کند و به منزل مادر و پدرش باز می گردد. روز یکشنبه اسماعیل همسر بیان ابتدا بیان مرادی را به با اسلحه به قتل می رسانده و سپس سحر مرادی که قصد میانجیگری داشته است را نیز به قتل می رساند .بیان مادر ۲ فرزند و سحر مادر یک فرزند می‌باشد.

در خبری دیگر که به ما رسیده است روز دوشنبه ۴ مرداد ماه مردی به اسم مجید حافظی اهل بیتوش از توابع سردشت همسر سابق خود بنام هما حاجی پور را همراه با یک زن دیگر که همراه او بوده است، ابتدا با خودرو آنان را زیر می گیرد و سپس بوسیله اسلحه هر دوی آنها را می کشد. بنا به خبر دریافتی مجید به خود نیز شلیک می کند و به بیمارستان منتقل میشود.

دو مورد فوق تنها به فاصله یک روز جان چهار زن را که قربانی مرد سالاری و ناموس پرستی شدند گرفت. ریشه اصلی این جنایت و زن کشی در قوانین ضد زن حکومت اسلامی نهفته است. بر بستر همین قوانین ضد زن اسلامی، قاتل یا قاتلان از هر گونه مجازاتی معاف هستند.

“نه به تابو، نه به خشونت علیه زنان”، از همه فعالین دفاع از حقوق برابری طلبانه زنان، از جوانان و دیگر بخشهای مختلف مردم می خواهد که در محکوم کردن این جنایات صدای اعتراض خود را به اشکال مختلف علیه قوانین اسلامی ضد زن بلند کنند. حمایت از حقوق زن قبل از هر گونه رخدادی تلخ توسط نرینه های مردسالار در خانواده و حمایت از زنانی که مورد تهدید قرار می گیرند، امر فعالین پرشور مدافع حقوق زن و امر بخشهای مختلف مردم است. حکومت اسلامی طی بیش از چهار دهه از موجودیت ننگین خود نه تنها در قبال موقعیت و جایگاه زن مسئولیتی نمی پذیرد بلکه موجودیت این نظام و قوانین آن مستقیما مسبب و بانی رواج قتل های ناموسی و ستم بر زنان است. تنها با سرنگونی حکومت اسلامی توسط مردم خشمگین، معترض و ناراضی در سراسر کشور و برچیده شدن قوانین ضد زن آن است که می توان به مردسالاری و قتل های ناموسی خاتمه داد.

“نه به تابو، نه به خشونت علیه زنان”

۴ مرداد ۱۴۰۰- ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

گرامیداشت اول مه توسط کارگران هفت تپه، بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه و بازنشستگان تامین اجتماعی اراک

۱ مه ۲۰۲۴: اطلاعیه ۳: کارگران هفت تپه و بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه اول مه …