ترکیه:جان پنج پناهجوی سیاسی در خطر جدی است، حکم دیپورت این پناهجویان باید بیدرنگ لغو شود

پنج پناهجوی ایرانی به نام‌های زینب صحافی، لیلی فرجی،افشین سهراب‌زاده، محمد پور اکبری کرمانی و اسماعیل فتاحی، توسط دستگاه امنیتی دولت اسلامی اردوغان دستگیر وبرای دیپورت به ایران به کمپ «آیدین» دنیزلی برده شده‌اند!

همگی این پناهجویان فعالین سیاسی و اجتماعی شناخته‌ای هستند که برای نجات جانشان از جهنم جمهوری اسلامی گریخته‌اند و به کمیساریای عالی پناهندگی در ترکیه مراجعه و رسماً بعنوان پناهجو شناخته شده‌اند.

چهار تن از این پناهجویان در ۲۰ مارس، در تجمع اعتراضیقانونی و با مجوز، به خروج دولت ترکیه از پیمان منع خشونت علیه زنان در شهر دنیزلی ترکیه، توسط پلیس امنیتی این کشور بازداشت شده‌اند.

لیلی فرجی از دستگیر شدگان خیزش دیماه ۹۶ و از حامیان کیفرخواست زنان در انقلاب زنانه و از امضا کنندگان بایکوت جمهوری اسلامی است که به دو بیماری صعب‌العلاج فیبرومیالژیا و تیروئید مبتلا است،‌ زینب صحافی معروف به «زینب پرسپولیسی»،‌ از فعالین حق ورود زنان به استادیوم‌های ورزشی، است که بارها توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی دستگیر گردیده بود، افشین سهراب‌زاده زندانی سیاسی دستگیر شده در سال ۱۳۸۸ که به ۲۵ سال زندان محکوم شده و توانست پس از تحمل هفت سال حبس از فرصتی در مرخصی استعلاجی استفاده کرده و خود را به کمیساریای عالی پناهندگی در ترکیه برساند، محمد پوراکبری و اسماعیل‌ فتاحی فعال کارگری شناخته شده که برای پیگیری دلیل دستگیری این چهارتن به پلیس امنیت ترکیه مراجعه کرده بود دستگیر شده ‌اند.

همه این پناهجویان هنگام دستیگری بشدت مورد خشونت و آزار پلیس قرار گرفته‌اند، زیر فشار و شکنجه مجبور به امضا برگه‌ای شده‌اند که قرار دیپورت آنان بوده است. اکنون این پناهجویان در وضعیتی اسفناک و غیر بهداشتی و درمانی در کمپ بازگردانی «آیدین» ترکیه برای دیپورت به جهنم جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند. 

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) مسئول مستقیم جان این پناهجویان است و تا کنون با بی مبالاتی، هیچ اقدام ویژه‌ای برای آزادی و نجات جان آنان انجام نداده است. 

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری قویاً دستیگری و اقدام به دیپورت این پناهجویان را محکوم می‌کند. ما خواهان آزادی بیدرنگ و لغو حکم دیپورت و هر اقدامی که جان و سلامت این پناهند‌گان را به خطر انداخته است هستیم.

از همه نهادها، سازمانها و احزاب سیاسی بویژه در ترکیه می‌خواهیم با تمام توان علیه احکام دیپورت این پناهجویان فوری اقدام کرده و از حق حیات و زندگی مخالفین حکومت جنایتکار اسلامی اسیر در ترکیه حمایت کنند.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران

۱۱ آوریل ٢٠٢١

دریافت فایل پی دی اف

اینرا هم بخوانید

پانزدهمین هفته متوالی اعتصاب غذا زندانیان در سه‌شنبه‌های نه‌ به اعدام

از اول اردیبهشت تاکنون حداقل ۸۰ زندانی محکوم به اعدام در زندان‌های سراسر کشور اعدام …