تصمیم به برگزاری تجمع بازنشستگان فولاد فردا سوم آبانماه و چند خبر دیگر

اطلاعیه خبری.- بنا به یک فراخوان بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی  فولاد برای پیگیری مطالبات خود ساعت هشت صبح روز سوم آبانماه مقابل دفتر مرکزی این صندوق در تهران تجمع خواهند کرد. در این فراخوان بازنشستگان فولاد بر خواستهای فوری ای چون افزایش دو میلیون تومان به حقوقها، انتقال به جدول ۷ قانون بودجه، درمان رایگان و برقراری خدمات رفاهی مطالبق تعهدات آیین نامه استخدامی فولاد تاکید کرده اند.  همسان سازی و افزایش سطح حقوقها به بالای ۱۲ میلیون، درمان رایگان، و پایان دادن به اختلاسها از جمله خواستهایی است که در تجمعات سراسری بخش های مختلف بازنشستگان اعلام شده است. بازنشستگان فولاد اعلام کرده اند که تا وقتی مطالبات فوری آنها پاسخ نگیرد به اعتراضاتشان ادامه میدهند.

– روز ۲ آبان، کارگران پروژه‌ی لجینگ شرکت آهن آجین در معدن سونگون ورزقان در اعتراض به عدم پرداخت مزایای شغلی خود دست به اعتصاب و تجمع زدند.  بنا بر خبرها مجتمع مس سونگون ورزقان به کارگران پروژه‌های در دست احداث که خارج از محدوده‌ی نگهبانی اصلی مجتمع کار میکنند، پاداش پرداخت نمی‌کند و کارگران به تبعیض در پرداخت ها اعتراض دارند. در همین رابطه امروز دوم آبانماه  نیروهای شرکت آهن آجین شاغل در‌ پروژه‌ی لجینگ دست به اعتراض زدند.

 – صبح روز اول آبان جمعی از نیروهای شرکتی سازمان منطقه آزاد ارس  در اعتراض به کاهش حقوق ماهیانه و عدم ساماندهی قراردادهایشان در مقابل تعاونی کارکنان منطقه آزاد تجمع کردند. یک خواست فوری این کارگران دائمی شدن قراردادهای موقت کاری است.

– روز اول آبانماه نیروهای شرکتی شهرداری اهواز با خواست دائمی شدن قراردادهایشان مقابل درب استانداری خوزستان تجمع کردند.

– روز شنبه اول آبانماه جمعی از رانندگان و کارگران اداره راهداری و حمل و‌ نقل جاده‌ای شهرستان مریوان در اعتراض به سطح پایین حقوق و مزایا و همچنین تفاوت فاحش حق بیمه پرداختی با دریافتی‌هایشان دست به تجمع زدند. این کارگران با امضای طوماری خطاب به مدیریت اداره راهداری شهرستان مریوان خواستار رسیدگی فوری به مطالباتشان  شدند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲ آبان ۱۴۰۰ ، ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری به مناسبت درگذشت حسین مرادبیگی 

مطلع شدیم که با نهایت تاسف رفیق حسین مرادبیگی (حه‌مه سور)، از مبارزان و کمونیست‌های …