تقویم اعتراضات کارگری مرداد ماه 1396

 ١ مرداد

 

* کارگران خط و ابنیه راه‌آهن اندیمشک شرکت تراورس دراعتراض به عدم پرداخت چند ماه حقوقشان دست از کارکشیده و مقابل فرمانداری اندیمشک تجمع کردند.

 

 

* کارگران مناطق هشت گانه شهرداری اهواز که به منظور تبدیل وضعیت استخدامی از ٢٧ تیر ماه آغاز شده بود، باز هم دست به تجمع زدند. خواست پرداخت فوری حقوقهای معوقه یک موضوع دیگر اعتراض کارگران مناطق هشت گانه شهرداری اهواز بود.

 

 

* کارگران بازنشسته سال ٩٤ و اسفند ماه سال ٩٥ شرکت نیشکر هفت تپه، در تداوم اعتراضات ماهها و هفته های گذشته خود، بار دیگر با تجمع در سالن کنفرانس کارخانه دست به اعتراض زدند. ممانعت های کارفرما و استفاده از نیروی سرکوب حراست برای چندمین بار نتوانست مانع از ورود کارگران بازنشسته به محل شرکت شود.

بدنبال این موفقیت کارگران در سالن کنفرانس کارخانه تجمع کردند. در این روز جلسه ای با قائم مقام شرکت برگزار شد. در این جلسه نهایتا مقرر شد تا آخرین قسط سنوات کارگران بازنشسته سال ٩٤ در مهر ماه سالجاری پرداخت و نسبت به واریز سهم چهار درصدی کارفرما به صندوق سازمان تامین اجتماعی بابت ١٢٠ کارگر بازنشسته اسفند ماه سال ٩٥ ، طی سه روز آینده اقدام شود.

 

* تعدادی از کارگران بیکار عرب زبان دشت عباس مقابل درب ورودی شرکتهای رهگستر و اویک OIEC)) در اعتراض به بیکاری با خوابیدن جلوی درب شرکت خواهان استخدام و اشتغال خود شدند. کارگران بیکار از هر گونه ترددی به داخل شرکت ممانعت به عمل آوردند.

 

 

٢ مرداد

 

* کارگران هپکو پس از دو هفته مرخصی اجباری به سرکارشان بازگشتند. این کارگران به تعطیلی کارخانه و تعویق پرداخت دستمزدهایشان اعتراض داشتند.

٣ مرداد

 

* کارگران مناطق هشت گانه شهرداری اهواز دومین هفته اعتراضشان را نسبت به عدم تبدیل وضعیت قرارداشان از پیمانی به مستقیم با ادامه تجمع مقابل استانداری خوزستان آغاز کردند. بیش از ٥ هزار کارگر پیمانی فضای سبز شهرداری اهواز‏ خواستار تبدیل وضعیت قراردشان از پیمانی به مستقیم هستند.

 

* یک کارگر٣٤ ساله کارخانه داروسازی رشت هنگام تمیزکاری و شستشوی دستگاه دارو سازی دچار مسمومیت دارویی شد وجانش را ازدست داد.

 

٤ مرداد

 

* بدنبال یورش شب گذشته مامورین امنیتی به منازل کارگران شرکت نیشکر هفته تپه و بازداشت تعداد ٨ نفر از کارگران، صبح امروز نیز ٥ نفر دیگر در محل کارخانه بازداشت شدند. تا آن روز ١٣ نفر از کارگران دستگیر شده بودند.  گفته میشود دستور بازداشت ١٨ نفر دیگر صادر شده بود. صبح ٤ مرداد کارگران بازداشتی توسط قاضی سرخه بازجویی شدند و علیرغم خواست خانواده ها با آزادی آنها با قرار وثیقه موافقت نشد. کارگران شرکت نیشکر هفت تپه همچنان در اعتصاب بودند.  یکی از خواستهای مهم کارگران آزادی فوری وبی قید و شرط همکارانشان بود.

 

٥ مرداد

 

* کارگران شرکت نیشکر، که به مطالبات خود دست نیافته بودند، همچنان به اعتصاب متحدانه خود ادامه دادند. شب قبل ٥ نفر از کارگرانی که بازداشت شده بودند با قرار کفالت آزاد شدند که میبایستی روز شنبه هفتم مرداد ماه در دادگستری شهرستان شوش حضور پیدا میکردند. اما از سرنوشت ٨ کارگر دیگر تا این تاریخ خبری در دست نبود.

 

* یک کارگر٢٣ ساله كارخانه نئوپان در سوادكوه شمالی براثر سقوط از شیروانی با ارتفاع بیش از ١٢ متر، جانش را ازدست داد.

 

٦ مرداد

 

* جمعی از کارگران کاشی احسان میبد در اعتراض به تعطیلی کارخانه و بیکارسازیها وعدم پرداخت ٤ ماه حقوق وحق بیمه و وعده های بی عمل کارفرما، دست به تجمع زدند. کارگران از نوروز تا آن تاریخ فقط ١ میلیون تومان مزد گرفته بودند و بیمه آنها نیز تمدید نشده بود.

 

* درادامه اعتصاب روزسوم مردادماه، کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران برای ششمین روزمتوالی دراعتراض به عدم پرداخت سه ماه دستمزد و تعطیل شدن خط تولید این کارخانه دست به اعتصاب زدند. این اعتراضات ادامه دارد.

 

 

٧ مرداد

 

* جمعی از کارگران اداره راهداری و حمل‌ ونقل استان اصفهان دراعتراض به نداشتن امنیت شغلی وقرارداد کاری وعدم پرداخت ٩ ماه حقوق مقابل استانداری اصفهان تجمع کردند. خطر بیکارسازی آنها را تهدید میکند. به کارگران وعده داده شد که ظرف ده روز آینده به آنها جواب خواهند داد. اعتراض کارگران ادامه دارد.

 

* جمعی از کارگران پروژه قطارشهری اهواز شرکت کیسون دراعتراض به عدم پرداخت یکسال حقوقشان مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند. کارگران تا این تاریخ ١٢ ماه مزد طلب داشتند. اعتراضات کارگران پروژه قطار شهری اهواز ادامه دارد.

 

* حدود ٤٧٠ نفر از کارگران شاغل در کارخانه سیمان کارون مسجد سلیمان، در ادامه اعتراضات دو هفته پیش شان  که در اعتراض به عدم پرداخت حداقل سه ماه مزدشان شروع کرده بودند، امروز نیز دست به اعتصاب زدند. این اعتراضات ادامه دارد.

 

* کارگران چوب و فلز اردکان چوفا در اعتراض به بیش از پنج ماه حقوق پرداخت نشده خود مقابل استانداری یزد دست به تجمع زدند. این کارگران در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد و مطالبات خود تجمعات متعددی در مقابل فرمانداری بر پا کرده بودند. تجمع قبلی آنها در سوم مرداد ماه بود. کارگران علاوه بر دستمزد، از سال گذشته نیز مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند.

 

* حدود ٤ هزار نفر از کارگران شاغل در گروه ملی فولاد صنعتی اهواز، در ادامه اعتراضات خود که از یک هفته پیش شروع کرده بودند، فعالیت شغلی خود را متوقف کردند. این کارگران بابت سایر مطالبات مزدی و حق بیمه‌های پرداخت نشده نیز طلب کار هستند، و در حال حاضر با مشکل تمدید نشدن دفترچه بیمه‌های تامین اجتماعی نیز روبرو هستند.

 

 

* صبح امروز، بدنبال تداوم اعتصاب متحدانه کارگران شرکت نیشکر هفت تپه و اصرار آنها برای آزادی و بازگشت بکار همکارانشان، ٨ کارگر زندانی آزاد شدند. در ادامه ایستادگی و مقاومت قاطعانه از سوی کارگران اعتصابی نیشکر هفت تپه، همه کارگران بازداشتی تا ظهر آن روز با قرار کفالت ٢٠ میلیون تومانی آزاد شدند اما اعتصاب کارگران برای دستیابی به سایر خواستهایشان ادامه یافت.

 

 

 

٩ مرداد

 

* در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود، حدود ١٠٠ نفر از کارگران کارخانه روغن نباتی پارس قو در مقابل دفتر مالک کارخانه تجمع کردند. این کارگران،  علاوه داشتن مشکل تمدید دفتر چه های بیمه های تامین اجتماعی خود، دستمزد ماه های اردیبهشت، خرداد، تیر ٩٦ و بخشی از دستمزد بهمن ماه سال ٩٥ خود را نیز تا تنظیم این خبر هنوز دریافت نکرده بودند.

 

 

* رانندگان عضو تعاونی مسکن شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در اعتراض به عدم اجرای تعهد شرکت مبنی بر ساختن خانه های مسکونی برای کارگران، پروژه های سپیدار ٢ و٣ پردیس کرج، در مقابل اداره مرکزی شرکت واحد واقع در خیابان هنگام تجمع کردند.

 

 

* کارگران کارخانه تولید ریزدانه‌های شب‌تاب فراهان گلاسبید دراعتراض به تعطیلی موقت این واحد تولیدی وعدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه جلوی درب محل کارشان اجتماع کردند. این کارگران رو ز ٨ مرداد نیز مقابل فرمانداری فراهان تجمع اعتراضی داشتند.

 

١٠ مرداد

 

* جمعی از جوانان متقاضی کار شهرستان مُهر  با خواست اشتغال در صنایع منطقه مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

 

* پرستاران و دانشجویان پرستاری با تجمع در مقابل بیمارستان الغدیر ابهر، حضور وزیر بهداشت در این شهرستان را به صحنه اعتراض خود تبدیل کرده و خواستار لغو آئین نامه طرح تربیت پرستار بیمارستانی شدند. تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی اعتراضشان را اعلام داشتند.

 

* ٤٠٠٠ کارگرگروه ملی صنعتی فولاد ایران درادامه اعتصاب و تجمعات اعتراضی دامنه دارشان نسبت به عدم پرداخت چهارماه حقوق وبلاتکلیفی شغلی مقابل ساختمان مدیریت این شرکت تجمع کردند. دورجدید اعتصاب این کارگران از ٢ تیرماه آغازشد. کارگران خواستار حقوق معوقه و راه افتادن خط تولید کارخانه و حفظ اشتغالشان بودند.

 

 

* حدود ٤٠٠ نفر از معلمانی که در سال٩٥ در خوزستان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته شده بودند، دراعتراض به وضعیت استخدامیشان در محل تالار اجتماعات مطهری اهواز تجمع کردند. معلمان آزمون استخدامی خواستار استخدام خود شدند.

 

 

 

١١  مرداد

 

* ٢٤٠ نفر از کارگران کارخانه کاشی پاسارگاد گندمان در اعتراض به قطع گاز این شرکت و خطر تعطیلی کارخانه و بیکار شدن از کار خود مقابل فرمانداری بروجن تجمع کردند. کارگران تجمع کننده مقابل فرمانداری خواستار وصل گاز این شرکت از سوی مسئولین شدند. این تجمع با وعده مقامات به حل مشکل کارخانه موقتا پایان یافت.

 

* اعتراض حدود ٤٧٠ نفر از کارگران شاغل در کارخانه سیمان کارون مسجد سلیمان، که از دو هفته پیش شروع شده بود، هنوز ادامه دارد. کارگران  به عدم پرداخت دست کم سه ماه مزد و مشکل تمدید دفترچه های بیمه خود  معترض بودند.

 

* جمعی از کارگران پروژه قطارشهری اهواز، شرکت کیسون، درادامه اعتصاب واعتراضاتشان نسبت به عدم پرداخت یک سال حقوق، در این روز بار دیگر مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند. در تجمع این روز یکی از کارگران با ریختن بنزین بر روی خود قصد خود کشی داشت که همکارانش جلوی او را گرفتند. این دهمین روز بود که کارگران تجمع میکردند.

 

* پرستاران شرکتی موسسه آوای سلامت در اهواز با تجمع در مقابل دانشگاه علوم پزشکی اهواز، خواستار تسریع در پرداخت معوقات و مطالبات یک ساله خود شدند. این پرستاران خواستار روشن شدن وضع استخدام و قرارداد کاری مستقیم و پرداخت فوری طلبهایشان بودند.

 

 

 

١٤ مرداد

 

* بیش از ١٠٠ نفر از کارگران آب و فاضلاب روستایی خوزستان در اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوقشان دست از کار کشیده ودرمحوطه این شرکت تجمع کردند.

* جمعی از کارگران صنایع ریخته‌گری آذرین اصفهان در اعتراض به بلاتکلیفی در وضعیت شغلی خود مقابل ساختمان دفتر مدیریت این شرکت تجمع کردند. کارگران خواستار حفظ اشتغال خود شدند.

 

 

١٥ مرداد   

 

* جمعی از پرستاران بیمارستان کوثر با تجمع مقابل استانداری سمنان نسبت به عدم پرداخت ماه ها مطالبات خود اعتراض کردند.

 

* دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه های دولتی و آزاد بجنورد برای اعتراض به اجرای طرح تربیت پرستاران بیمارستانی و بیان مطالبه خود از وزارت بهداشت جلوی درب استانداری خراسان شمالی تجمع کردند.

 

* جمعی از دانشجویان پرستاری و پرستاران مراکز علمی و درمانی هرمزگان با تجمع در محوطه بیرونی دانشکده پرستاری بندرعباس، به طرح موسوم به تربیت پرستار بیمارستانی اعتراض کردند. شرکت کنندگان در این تجمع شعارهایی از جمله: “نه به عقب گرد ١٠٠ ساله” و “نه به تربیت پرستار بیمارستانی” در دست داشتند.

 

* پرستاران در اهواز در مقابل دانشگاه جندی شاپور تجمع کردند.

 

* جمعی از دانشجویان پرستاری شیرازبا در دست داشتن پلاکارد و دست نوشته هایی به مصوبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعتراض کردند.

 

* تجمع پرستاران در تهران در مقابل وزارت بهداشت برپا شد. در رشت و اصفهان نیز پرستاران با تجمع اعتراض خود را به طرح پرستار بیمارستانی اعلام کردند. این اعتراضات سراسری بود.

 

* کارگران روستایی شرکت مخابرات قزوین دراعتراض به نداشتن امنیت شغلی و بلاتکلیفی مقابل استانداری تجمع کردند. این کارگران همچنین به ناروشنی وضعیت حقوق و بیمه و قراردادهایشان با شرکت مخابرات اعتراض داشتند.

 

* کارگران کارخانه آذرآب اراک دراعتراض به توخالی در آمدن وعده های کارفرما ومسئولین استان مرکزی مبنی بر پرداخت مطالباتشان و دراعتراض به تعلیق یکی ازهمکاران معترضشان از کار، دست به تجمع زدند. کارگران کارخانه آذرآب اراک طی ماه های خرداد و تیر دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوقشان دست به اعتصاب، راهپیمایی وتجمعات اعتراضی متعدد در محل کارشان، در میدان مرکزی شهر و در مقابل استانداری مرکزی زدند وهربار بدنبال وعده و وعید کارفرما ومسئولین استان مرکزی بطور موقت به اعتراضشان خاتمه دادند. این اعتراضات ادامه دارد.

 

* جمعی از دانشجویان پرستاری شیراز با در دست داشتن پلاکارد و دست نوشته هایی به مصوبه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اعتراض کردند.

 

* جمعی از دانشجویان پرستاری و پرستاران مراکز علمی و درمانی هرمزگان، با تجمع در محوطه بیرونی دانشکده پرستاری بندرعباس، به طرح تربیت پرستار بیمارستانی اعتراض کردند.

 

* دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه های دولتی و آزاد بجنورد برای اعتراض به اجرای طرح تربیت پرستاران بیمارستانی و بیان مطالبه خود از وزارت بهداشت جلوی درب استانداری خراسان شمالی تجمع کردند.

 

* پرستاران بیمارستان کوثرنسبت به عدم پرداخت ماه ها مطالباتشان مقابل استانداری سمنان به یک تجمع اعتراضی دست زدند.

 

* کارگران شهرداری کهنوج دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوقشان دست به تجمع زدند.

 

* جمعی از کارکنان اتوبوسرانی مشهد دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حق بیمه در میدان شهدا این شهرتجمع کردند.

 

* کارگران روستایی شرکت مخابرات قزوین دراعتراض به نداشتن امنیت شغلی و بلاتکلیفی مقابل استانداری تجمع کردند. پیش از این نیز کارگران روستایی و دفاتر ICT در تهران و استان‌های دیگر دست به تجمعات مشابهی زده و خواستار احقاق حقوق خود شده‌اند. تجمع‌کنندگان همچنین خواستار اجرای قانون بودجه در خصوص پرداخت حق بیمه و انعقاد قرارداد مستقیم با مخابرات هستند.

 

* در پاسخ به یک فراخوان، پرستاران و دانشجویان رشته پرستاری در تهران و در شهرهای مختلف در اعتراض به طرح تربیت پرستار بیمارستان دست به تجمع زدند. این تجمع در تهران در مقابل وزارت بهداشت برپا شد. همزمان دانشجویان پرستاری و پرستاران در اصفهان، اهواز، بجنورد، شیراز،بندرعباس و رشت در مخالفت با اجرای طرح تربیت پرستار بیمارستانی تجمع کردند.

 

 

١٦ مرداد

 

* کارگران پروژه قطارشهری اهوازشرکت کیسون به تجمع مقابل استانداری خوزستان ادامه دادند. این تجمع در اعتراض به پرداخت نشدن ١٢ ماه حقوق کارگران بوده است.

 

* جمعی ازکارگران اخراجی شرکت شهرک صنایع دریایی ساحل اروند برای بازگشت بکار واعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان مقابل ساختمان سازمان منطقه آزاد اروند واداره کار تجمع کردند.

 

 

١٧ مرداد

 

* بیش از ٥٠٠ نفر از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز برای دومین روز پیاپی مقابل ساختمان بانک ملی شعبه امانیه شهر اهواز تجمع کردند.

 

١٨ مرداد

 

* کارگران گروه ملی فولاد اهواز در اعتراض به تعویق ٥ تا ٨ ماه دستمزد و عدم پرداخت حق سنواتشان از سال ٩١ تا کنون، در چهارراه نادری در شهر اهواز تجمع کردند. دو روز قبل از این نیز بیش از ٥٠٠ نفر از این کارگران مقابل ساختمان بانک ملی شعبه امانیه شهر تجمع داشتند. اعتراضات کارگران گروه ملی اهواز ادامه دارد.

 

 

١٩ مرداد

 

* کارگران شرکت پترو پایداردر فاز١٣عسلویه در اعتراض به تعویق پرداخت چند ماه دستمزدها و وعده های تو خالی مدیریت در مقابل ورودی فاز ١٣ تجمع اعتراضی بر پا کردند.

 

 

٢١ مرداد

 

* مردم قم در اعتراض به قتل کارگر دستفروش توسط ماموران جنایتکار شهرداری تجمع کردند. آنها شعار “مرگ بر شهردار” سر دادند.

 

* حدود ١٩٠ کارگرکارخانه بلبرینگ سازی تبریز به تعویق پرداخت ٤ ماه حقوق و حق بیمه و بلاتکلیفی شغلی خود مقابل فرمانداری تجمع کردند.

 

*کارگران گروه ملی فولاد اهواز در اعتراض به تعویق پرداخت دستکم ٤ ماه دستمزد خود دور جدیدی از اعتراضاتشان را شروع کردند. این کارگران صبح روز ٢١ مرداد، در ادامه پیگیری مطالبات مزدی خود، بصورت نمادین با پهن کردن سفره خالی مقابل ساختمان شعبه مرکزی بانک ملی در شهر اهواز دوباره خواهان پرداخت این مطالبات شدند. کارگران گروه ملی در روز ٢٠ مرداد نیز با حضوردرمصلای مهدیه اهوازوحمل پلاکاردهایی، اعتراضشان را نسبت به بلاتکلیفی شغلی وعدم پرداخت ٤ ماه دستمزدشان اعلام کرده بودند.

 

 

٢٢ مرداد

 

* حدود ٤٠٠٠ کارگر گروه ملی اهواز در ادامه اعتراضاتشان در امانیه مقابل بانک ملی تجمع کردند.

 

* تعدادی از دستفروشان میوه در شهر قم در میدان میوه و تره‌بار این شهر در اعتراض به قتل همکارشان توسط سرکوبگران شهرداری دست به تجمع زدند. در این حرکت اعتراضی تجمع کنندگان خواستار پاسخگویی مقامات شهرداری شدند. روز ٢١ مرداد همکار این کارگران توسط یکی از مامورین جنایتکار شهرداری به قتل رسید. در برابر حرکت اعتراضی دستفروشان در صبح روز ٢٢ مرداد، ماموران شهرداری قم منکر جنایت خود شده و بیشرمانه وقوع هر نوع درگیری ای بین ماموران سرکوبگر سد معبر و فرد مقتول را تکذیب کردند.

 

* کارگران خودروسازی راین در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزدها و اخراج ها در مقابل فرمانداری بم تجمع کردند. در این کارخانه تحت عنوان نبود نقدینگی صد کارگر اخراج شده بودند که بدنبال اعتراضات کارگران به سر کار بازگشتند.

 

* کارگران کارخانه بلبرینگ سازی تبریز در دومین روزاعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی، مقابل استانداری آذربایجان شرقی تجمع کردند. در ادامه این اعتراضات قرار شد که این کارخانه برای مدت ٦ ماه تحت پوشش هیئت حمایت از صنایع قرار گیرد.

 

 

٢٣ مرداد

 

* کارگران گروه ملی فولاد اهوازدر اعتراض به تعویق پرداخت دستکم ٤ ماه دستمزد خود بازهم تجمع کردند. روز قبل از آن تجمع اعتراضی این کارگران در مقابل بانک ملی برگزار شده بود.

 

* کارگران سیمان کارون در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزدها و خطر بیکار شدن از کارشان در بیست و هشتمین روز اعتراضاتشان دست به تجمع زدند. این اعتراضات از ٢٥ تیرماه شروع شده بود.

 

 

٢٤ مرداد

 

* بیش از ٢٠٠ کارگر طرح فولاد زرند ایرانیان شرکت فولاد تکنیک در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد خود دست از کار کشیده وبهمراه خانواده هایشان مقابل کارخانه تجمع کردند. این تجمع با وعده مقامات مسئول موقتا خاتمه یافت. خواست کارگران پرداخت به موقع حقوقشان بود.

 

* کارگران پروژه قطارشهری اهوازشرکت کیسون چهارمین هفته اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت بیش از یکسال حقوق، باتجمع در کارگاه و بستن درهایش آغاز کردند. اعتراضات از سوم مرداد ماه سال جاری آغاز شده بود.

 

* بیش از ٦٠ نفر ازکارگران گروه ملی فولاد ایران در بیست وهشتمین روز اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی وعدم پرداخت چند ماه مطالباتشان، راهی تهران شدند ومقابل مجلس تجمع کردند. دور جدید اعتراضات این کارگران از ٢٩ تیر ماه شروع شده بود.

 

 

٢٥ مرداد

 

* کارگران شرکت راه اندازی و بهره برداری صنایع نفت(oico)  در فاز ١٧و١٨ پارس جنوبی دراعتراض به عدم پرداخت حقوق دست از کار کشیده وتجمع کردند.

 

٢٨ مرداد

 

* ٧٠  نفر ازکارگران شهرداری اندیمشک دراعتراض به عدم پرداخت ١٣ ماه حقوق و ٨ ماه حق بیمه، مقابل شهرداری مرکزی این شهر تجمع کردند.

 

* جمعی از کارگران شرکت آب و فاضلاب روستایی بهبهان در اعتراض به عدم پرداخت ٤ ماه حقوق معوقه خود دست از کار کشیده و در محوطه شرکت تجمع کردند.

 

* کارگران گروه ملی اهواز در ادامه تجمعات اعتراضی خود در مقابل امانیه روبروی بانک ملی تجمع کردند.

 

 

٢٩ مرداد

 

* حدود ٢٠٠ نفر از مربیان پیش دبستانی آموزش و پرورش لرستان دراعتراض به بلاتکلیفی استخدامی دست به تجمع در خرم آباد زدند.

 

* جمعی از کارگران بهره‌برداری پالایشگاه ستاره خلیج فارس در اعتراض به مشخص نبودن وضعیت شغلی خود مقابل ساختمان استانداری استان هرمزگان تجمع کردند.

 

 

٣١ مرداد

   

* همزمان با اعتراض سراسری بازنشستگان برای دستیابی به خواستهایشان صدها نفر از معلمان بازنشسته، بازنشستگان تامین اجتماعی، پرستاران و لشگری در مقابل مجلس شورای اسلامی دست به تجمع زدند.

 

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …