تکرار نمایش مسخره انتقام سخت- مهران محبی

طبق بیانیه‌های صادر شده، سپاه پاسداران مدعی شده است که ساعت ۱۲ شب دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ با شلیک موشک‌های بالستیک ساختمان کنسولگری آمریکا و مقر موساد در شهر اربیل کردستان عراقرا مورد هدف قرار داده و تعدادی را کشته است و همچنین چندین موشک را به‌سوی مقر داعش در ادلب سوریه و به‌سوی مقر جیش‌العدل در پاکستان شلیک کرده است. در بیانیه‌های سپاه انگیزه این حملات موشکی، انتقام کشته‌شدگان در مراسم سالگرد مرگ قاسم سلیمانی سرکرده تروریسم اسلامی از آمریکا و اسرائیل و گروه‌های تکفیریعنوان شده است.


در نتیجه اصابت موشک به یک ساختمان مسکونی در نزدیکی ساختمان در حال ساخت کنسولگری آمریکا در شهر اربیل عراقیک تاجر کرد عراقی به نام “پیشرو دزه‌ای” به همراه همسر و دو کودکش و مهمانشان که او هم تاجر بوده، کشته می‌شوند و در نتیجه حمله موشکی به روستای “کستگ” در پاکستان نیز دو کودک کشته و سه نفر دیگر زخمی شده‌اند که هر پنج نفر از اعضای یک خانواده بوده‌اند. سپاه تروریستی ادعا می‌کند آن ۵ نفر کشته شدهکه “ژینا دزه‌ای” کودک۱۱ ماهه خانواده جزوشان است، جاسوسان موساد بوده‌اند و کودکان کشته شده پاکستانی را نتیجه انتقام از گروه تکفیری جیش‌العدل در پاسخ به حمله چندی پیش به یکی از پایگاه‌های سپاه در مرز سیستان و بلوچستان در بوق تبلیغاتی خود کرده است.
سرداران جانی و تروریست سپاه این‌چنین برای سرپوش‌گذاشتن بر درماندگی و ناتوانی کلیت حکومتشان نمایش مضحک و توخالی مقابله و انتقام سخت گرفتن از اسرائیل و آمریکا را براه می‌اندازند. یک تاجر به همراه اعضای خانواده و مهمانش را در منزل شخصی با موشک تکه‌تکه و نیست و نابود می‌کنند و ددمنشانه و سبعانه به سبک قبایل آدم‌خوار به صحنه جنایتشان می‌نگرند و هیاهو و هلهله سر می‌دهند که اقتدار و قابلیت پاسخگوئی به تهدیدات و حملات آمریکا و اسرائیل و گروه‌های تکفیری رادارند.
این حکومت جنایت‌کار برای پنهان‌کردن استیصال و مخمصه‌های بین‌المللی‌اش قبلاً هم در شب ۱۸ دی ۱۳۹۸ با اطلاع آمریکا نمایش پرتاب چند موشک به پایگاه تخلیه شده عین الاسد را اجرا کرد تا شیادانه هارت و پورت‌های الکی و ادعاهای توخالی گرفتن انتقام سخت قاسم سلیمانی راوارونه و جدی جلوه دهند و همان شب با ساقط کردن هواپیمای اوکراینی با ۲۷۶ مسافر ایرانی و خدمه‌اش جنایتی هولناک خلق کرد تا عملیات به‌زعم خودش انتقام سخت را در حد یک حمله و درگیریواقعی نظامی با آمریکا به افکار عمومی القا کند.
جمهوری اسلامی به ته خط رسیده است. در میدان عمل واقعی کشمکش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی فاقد هر گونه اقدام و عملیات متقابل است. کارشناسان هسته‌ای‌اش در داخل توسط اسرائیل ترور می‌شوند؛ ولی تنها به رجزخوانی و گرزچرخانی بسنده می‌کند. حکومتی که ده‌ها سال اسرائیل را به نابودی تهدید می‌کرد و وعده تبدیل‌کردن کاخ سفید به حسینیه رامی‌داد، حالا که به‌قول‌معروف وقت عمل است و یکی از گروه‌های تروریستی وابسته‌اش توسط ارتش اسرائیل در حال نابودی است، جرئتمداخله نظامی و رویاروئی با اسرائیل را ندارد و حتی حمایت‌های نظامی و مالی‌اش از گروه‌های حماس و حزب‌الله و حوثی‌ها را هم انکار می‌کند.
رژیم خودش هم می‌داند که کسی این موشک‌پرانی‌های مذبوحانه سپاه را جدی نمی‌گیرد. می‌داند در سطح بین‌المللی و از نظر حکومت‌ها و دولت‌های خارجی توان نظامی‌اش جدی گرفته نمی‌شود و در داخلهم مردم جز با تمسخر به چنین نمایشات و لاف‌زنی‌هایی برخورد نمی‌کنند.حتی می‌داند که خودی‌ها و نیروهای سرسپرده‌اش را هم نمی‌تواند قانع کند. اما مجبور است دست به هر مضحکه‌ای بزند و مانند حیوان درنده زخمی و در حال جان‌کندن به هر طرف سر بکوبد و به هر جنبنده‌ای حمله کند و طبیعی است که هزینه هر اقدام و جنایتش را بر مردم تحمیل کند و این مردم هستند که زندگی و جانشان قربانی می‌شود.


انتقام سخت توخالی این بار برخلاف گذشته، جمهوری اسلامی را با مخمصه‌ای جدی مواجه کرده است. حتی دولت‌های دارای روابط گسترده و تحت نفوذش به او پشت کرده‌اند. دولت اقلیم کردستان عراق که قلمرو خود را بر روی سپاه قدس بازکرده بود تا به‌راحتی نیروهای مخالف رژیم را ترور کند و دولت عراق که تحت نفوذ حکومت اسلامی است را به واکنش و موضع‌گیری وادار کردهتاحدی‌کهدولت عراق سفیر ایران را احضار و از او بازخواست کرده وسفیر خود در ایران را هم فراخوانده است. همچنین از ایران به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرده است.
دولت پاکستان، دیگر دولت نزدیک به جمهوری اسلامی که آن‌قدر روابط نزدیکی با هم دارند که حتی نمایندگی منافع جمهوری اسلامی در آمریکا را سفارت پاکستان بر عهده دارد و در رابطه‌ با جنگ حماس و اسرائیل مواضعشان با هم نزدیک بود در واکنش به حمله موشکی سپاه به یک روستای پاکستان، بلافاصله ضمن لغو همه گفتگوها و سفرهای دوجانبه مقامات رده‌بالا، سفیر خود را فراخوانده و سفیر ایران را هم اخراج کرده و هشدار داده است که چنین اقداماتی پی‌آمدهای جدی ای خواهد داشت و جمهوری اسلامی مسئول است.دولت پاکستان به اقدامات فوق بسنده نکرده و در سحرگاه پنجشنبه ۲۸ دی یعنی دو روز بعد ازجمله موشکی سپاه به قلمرو خود اقدام به یک حمله جنایت‌کارانه به بهانه تلافی جنایت دو روز پیش سپاه تروریستی پاسداران ایران و با توجیه حمله به گروه موسوم به “ارتش آزادی‌بخش پاکستان”چند روستا در اطراف شهر سراوان ایران کرده و۷ نفر شامل سه زن و چهار کودک را به قتل رسانده است.


جنایاتی که طی فقط دو، سه سال خیر در سوریه، اوکراین،عراق، ایران و پاکستان و افغانستان علیه انسان‌های بی‌دفاع توسط دولت‌ها و جریانات مسلح و تروریست به وقوع پیوسته است، نزدیک‌ترین و ملموس‌ترین نمونه‌ها از توحش دولت‌ها و گروه‌های ارتجاعی و جنایت‌کار مدافع بخش‌های مختلف نظام سرمایه‌داری و تروریسم کثیف مذهبی است. این دنیای تحت حاکمیت دولت‌هاو ایدئولوژی‌هایعقب‌مانده و ارتجاعی که بر مبنای نظام نابرابری اقتصادی شکل‌گرفته‌اند، لجنزاریبیش برای بشریت امروز نیست. بشریت برای نجات خود از این لجنزار ناگزیر به پیوستن به فراخوان به سوسیالیسم است. انقلاب “زن، زندگی، آزادی” بنا برویژگی‌های انسانی و تأثیری که تا همین حالا در سطح جهان بر گشودن یک روزنه رهایی‌بخش از خود نشان داده است، با پیروزی‌اش دروازهدنیای آزاد و برابری و انسانی را خواهد گشود.
جمهوری اسلامی تا پیش‌ازاین در موقعیتی بسیار شکننده و تضعیف شده قرار گرفته بود و این واقعیت را دولت‌ها و گروه‌هاینزدیکش هم متوجه شده و به فکر یافتن چاره‌ای خارج از پیوند با رژیم اسلامی انداخته بود. امروز با فاصله بیشتر گرفتن و حتی تبدیل‌شدن دوستان دیروزش به دشمن، بیشتر در تنگنا و بن‌بست قرار گرفته است. حکومت عراق که بیشترین نفوذ حکومت اسلامی را در خود داشت، حالا برایش شاخ شده و در برابرش ایستاده است.


جنایت تازه جمهوری اسلامی به بهانه انتقام سخت از آمریکا و اسرائیل و گروه‌های تکفیری کهنه‌تنها هیچ آسیب مالی و جانی‌ای به آنها نرسانده؛ بلکه شهروندان عادی که بیشترشان کودک بوده‌اند را به قتل رسانده، وجدان بشریت را به درد آورده و باعث نفرت بیشتر افکار عمومی جهانی نسبت به این حکومت جانی و کودک‌کش شده است. دنیا برای حکومت اسلامی دنیائی تنگ‌تر و خردکننده‌تر خواهد بود و سرنگونی‌اشبا انقلاب مردم سهل‌تر، سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر رقم خواهد خورد.

اینرا هم بخوانید

مهاجرت و سودای زندگی بهتر- کارگر کارگاهی- حمید دائمی

کارگر کمونیست ۸۲۶موج گسترده مهاجرت در سال های اخیر نشانی از وضع اسفناک معیشت زندگی …