آتش انقلاب زنانه از زندان‌ها سر بر می‌کشد! حمید تقوایی

طبق آخرین اخبار نرگس محمدی، فعال حقوق بشر، زندانی، و برنده جایزه صلح نوبل، در پرونده جدیدی به ۱۵ ماه زندان، دو سال تبعید، دو سال منع خروج از کشور، دو سال منع عضویت در گروه‌ها و دو سال منع استفاده از تلفن هوشمند محکوم شد.
همچنین قوه قضاییه جمهوری اسلامی یک روز پس از آزادی الهه محمدی و نیلوفرحامدی، روزنامه‌نگاران شجاعی که بازداشت و مراسم تدفین مهسا ژینا امینی را گزارش کرده بودند،اعلام کرد به دلیل “انتشار تصاویری از کشف حجاب آن‌ها پس از آزادی از زندان” پرونده جدیدی برایشان بازکرده است.
این پرونده‌سازی‌هاو محکومیت‌های چندباره برای زندانیان سیاسی نشانه قدرتحکومت نیست، نشانه ضعف و درماندگی اوست. زنان جسور و آزادی‌خواهیکه حتی درزندان‌هادست از مبارزه نمی‌کشند و هر چه احکام بیدادگاه‌های رژیم سنگین‌ترمی‌شود، مقاومت و تعرض آنان نیز محکم‌تر و کوبنده‌ترمی‌گردد.
گلرخ ایرایی، آنیشا اسداللهی، سروناز احمدی، فروغ تقی‌پور، مرضیه فارسی، محبوبه رضایی، سپیده قلیان، ارغوان فلاحی، شیوا اسماعیلی، پروین میرآسان، نسیم سلطان‌ بیگی و نرگس منصوری، همگی از جمله زندانیان سیاسی مقاوم و رزمنده ای هستند کهبه همراه نرگس محمدی دو هفته پیش به جرم “فعالیت ضدامنیتی” از داخل زندانها از حق تماس تلفنی و ملاقات با خانوادههایشان محروم شدند. الهه محمدی و نیلوفر حامدی نیز به “جرم” همخوانی آهنگ «سفرناک» از پشت تلفن زندان از تماس تلفنی و ملاقات محروم شده بودند. رویا حشمتی زیر ضربات شلاق به “جرم” بی حجابی سرود رهایی زن میخواند و زندانیان از پشت میله ها!
شلاق و زندان و تجدید محاکمات در واقع اعتراف رژیم به بی‌نتیجه بودن این تمهیدات در خاموش‌کردن مقاومت و تعرض در زندان و در خارج زندان است.می‌گیرند و شلاق می‌زنند و شکنجه و زندان می‌کنند که جامعه را خاموش کنند؛امانتیجهمعکوس می‌گیرند: آتش خیابان اززندان‌هایشانسر بر می‌کشد!
بهقولنرگس محمدی در پیاماینستاگرامی‌اش “حضور زنان مقاوم و ایستاده بر سر عهد و پیمان – چه در زندان و چه در خیابان…” نشانه “شکوه و اقتدار جنبشزن، زندگی، آزادی” است.
آزادی جامعه بدون آزادی زن ممکن نیست، و مبارزه جامعه برای آزادی بدون مبارزه زنان به پیروزی نمی‌رسد! زنان قهرمانی که در صف اول انقلاب زنانه ایران کوچه و خیابان و دادگاه و زندان را به عرصه نبرد با دژخیمان حاکم تبدیل کرده‌اند، پرچم رهائی کل جامعه را در دست دارند.انقلاب زنده و بالنده به‌پیشمی‌رود، حتی در سیاه‌چال‌های حکومت!
۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱۶ ژانویه ۲۰۲۴
hamidtaqvaee.com

اینرا هم بخوانید

این کوه موش خواهد زائید – حمید تقوایی

مندرج در ژورنال شماره ۷۰۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …