گروه تروریستی حماس می گوید” شمار کشته‌شدگان فلسطینی از ۲۵ هزار تن فراتر رفت”!

اداره بهداشت فلسطینی در نوار غزه روز یکشنبه (اول بهمن) اعلام کرد از زمان آغاز درگیری‌‌ها تا کنون ۲۵ هزار و ۱۰۵ تن در پی حملات هوایی و زمینی اسرائیل جان باخته‌اند. این نهاد توسط حماس اداره می‌شود و آمار آن به طور مستقل قابل راستی‌آزمایی نیست. از آنجایی که حماس از زمان آغاز جنگ تا کنون رسما تعداد شبه‌نظامیان کشته‌شده را اعلام نکرده، گمان می‌رود آمار اعلام شده توسط اداره بهداشت فلسطینی تلفات حماس را نیز در برمی‌گیرد. به گفته این نهاد تا کنون بیش از ۶۲ هزار فلسطینی نیز زخمی شده‌اند و حدود ۷۰ درصد از کشته‌شدگان نیز زن و کودک بوده‌اند.ارتش اسرائیل می‌گوید تا کنون بیش از ۹ هزار شبه‌نظامی حماس را از پای درآورده است. افزون بر آن هزار عضو حماس نیز در جریان حمله روز هفتم اکتبر کشته شدند.

*روزنامه “وال استریت ژورنال” روز یکشنبه (اول بهمن) با استناد به برآوردهای سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا گزارش داد اسرائیل از آغاز حملات هوایی، دریایی و زمینی خود به نوار غزه از اکتبر سال گذشته تا کنون توانسته تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد از شبه‌نظامیان حماس را از پای درآورد. این روزنامه افزوده است پیش از آغاز جنگ اخیر بنا بر ارزیابی‌های اسرائیل، حدود ۳۰ هزار شبه‌نظامی عضو حماس بوده‌اند.

ارتش اسرائیل هفته گذشته اعلام کرد تا کنون ۹ هزار شبه‌نظامی حماس در جریان درگیری‌ها در غزه کشته شده‌اند. افزون بر آن هزار شبه نظامی حماس نیز در جریان حمله هفتم اکتبر حماس به اسرائیل کشته شدند.

به نوشته وال استریت ژورنال سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا بر این باورند که حماس همچنان مهمات کافی برای ادامه جنگ با اسرائیل به مدت چند ماه در اختیار دارد. ارتش اسرائیل می‌گوید طبق برآوردهای نظامی و امنیتی این کشور، جنگ در غزه احتمالا تا پایان سال ۲۰۲۴ به طول بیانجامد. اسرائیل گفته تا زمانی که تمامی گروگان‌های اسرائیلی آزاد نشوند و توانایی‌های نظامی و حکومتی حماس از میان نرود، به جنگ پایان نخواهد داد. دویچه وله

اینرا هم بخوانید

چهار واحد صنفی متعلق به شهروندان بهائی در شهرکرد و فرخشهر پلمب شدند

روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، چهار واحد صنفی متعلق به شهروند بهائی در شهرستانهای شهرکرد …