جمهوری اسلامی جرات نکرد در نمایشگاه کتاب فرانکفورت شرکت کند!

یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی درباره عدم حضور رژیم در هفتاد و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت گفته است: “امسال به دلیل رفتار غیر مسئولانه برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب فرانکفورت، در این نمایشگاه شرکت نخواهیم کرد. سال گذشته هم به تصمیم نمایشگاه کتاب فرانکفورت اعتراض کردیم و پاسخ کتبی مسؤولان این نمایشگاه این بود که از فعالیت و اعتراضات ایران حمایت می‌کنیم”. 

اما دلیل شرکت نکردن جمهوری اسلامی در نمایشگاه کتاب فقط این نیست. نزدیک به یک دهه فعالین حزب کمونیست کارگری حضور جمهوری اسلامی در نمایشگاه جهانی کتاب فرانکفورت را همراه با سایر مخالفین جمهوری اسلامی به صحنه افشاگری علیه این حکومت، قتل نویسندگان و جنایات بیشمار آن تبدیل کردند.در محوطه ساختمان نمایشگاه نیز هر ساله چادر اطلاعاتی “کمیته بین المللی علیه اعدام” همراه با پوسترها و پلاکاردهای مختلف علیه جنایات جمهوری اسلامی برپا بود و در تمام یک هفته نمایشگاه کتاب، فعالین حزب با هزاران بازدید کننده بحث و گفت‌وگو کرده و فضا را بر عوامل جمهوری اسلامی تنگ کردند. ما اعلام کردیم که جای رژیمی که کوچکترین آزادی بیان و عقیده و مطبوعات را تحمل نمیکند و نویسندگان را زندانی و سر به نیست میکند در نمایشگاه کتاب نیست. این فعالیت ها باعث شد جمهوری اسلامی از سال گذشته از شرکت در نمایشگاه خودداری کند. امسال بی آبرویی جهانی حکومت به دلیل انقلاب زن زندگی آزادی و همبستگی افکار عمومی با مردم ایران نیز به عامل فشار دیگری علیه جمهوری اسلامی تبدیل شد و از شرکت در نمایشگاه ناکام ماند.

این شکستی برای جمهوری اسلامی و موفقیتی برای مخالفین حکومت و برای مردم ایران است. تشکیلات آلمان حزب کمونیست کارگری به فعالین سیاسی که در طول این سالها با اعتراض پیگیر خود این شکست را به جمهوری اسلامی تحمیل کردند، تبریک میگوید.

ما یک بار دیگراعلام می کنیم که جمهوری اسلامی باید در سطح جهان بایکوت شود و از همه مجامع بین المللی، ورزشی و هنری و ادبی و غیره باید بیرون انداخته شود و سفرا و نمایندگانش باید از آلمان و کشورهای دیگر اخرج شوند. دست اندرکاران نمایشگاه جهانی کتاب فرانکفورت هم باید به این نتیجه رسیده باشند که جای رژیم تروریست اسلامی در نمایشگاه کتاب نیست.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران- واحد آلمان

۱۹ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۷ مهر ۱۴۰۲)

فیلم از سال ٢٠٢٢

تصاویر اعتراضات سالهای گذشته

اینرا هم بخوانید

مجله رولینگ استون: حکم اعدام توماج صالحی، واقعیتی که ایرانی‌ها ۴۵ سال هر روز با آن روبه‌رو هستند

مجله رولینگ استون: حکم اعدام توماج صالحی، واقعیتی که ایرانی‌ها ۴۵ سال هر روز با …