جنایات داعش؛ کشف گور دسته‌جمعی در کرکوک عراق

العربیه،ارتش عراق سه‌شنبه 20 اکتبر 2020 ضمن اعلام کشف یک گور دسته‌جمعی شامل 50 جسد در شهر کرکوک، توضیح داد که این گور دسته‌جمعی متعلق به قربانیانی است که توسط گروه داعش اعدام شده‌اند.

بنا به گزارش بعثه سازمان ملل در عراق که در سال 2018 منتشر شده تاکنون وجود 202 گور دسته‌جمعی در استان‌های نینوا، کرکوک، صلاح‌الدین و انبار این کشور شناسایی و ثبت شده است.

بنا به رسانه‌های عراقی یک منبع امنیتی این کشور گفته که یک نیروی امنیتی طی عملیات گشت‌زنی دوره‌ای یک گور دسته‌جمعی را در اطراف روستای داوود العلوکه در استان کرکوک کشف کرده است.

این منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود، افزود که گور دسته‌جمعی کشف شده بقایای اجساد نزدیک به 45 تن از قربانیان جنایت‌های «گروه تروریستی داعش» را در بر می‌گیرد.

او افزود که دستگاههای عراقی ذیربط متعاقبا اقدام به نبش این گور دسته‌جمعی و خارج کردن بقایای اجساد قربانیان خواهند کرد تا برای شناسایی هویت‌های‌شان آزمایش‌های DNA انجام شود.

بنا به تخمین‌های سازمان ملل متحد تعداد قربانیانی که در گورهای دسته‌جمعی در عراق دفن شده‌اند ما بین 6 تا 12 هزار تن برآورد می‌شود و مقامات محلی عراق به تدریج بقایای اجساد قربانیان را از این گورهای دسته‌جمعی خارج می‌کنند

اینرا هم بخوانید

معاون وزارت آموزش و پرورش: با معلم بلاگرها برخورد کردیم و از سیستم حذف شدند!

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به تسنیم گفته: وزارت …