The site of a twin suicide bombing attack in a central market is seen in Baghdad, Iraq January 21, 2021. REUTERS/Thaier al-Sudani

جنایت جدیداسلامیون داعشی

داعش مسئولیت دو انفجار انتحاری که بامداد پنجشنبه ۲۱ ژانویه ۲۰۲۱ بغداد پایتخت عراق را لرزاند و منجر به کشته شدن بیش از ۳۰نفر و مجروح شدن ۱۰۰ نفر شد را بر عهده گرفت.

همه جا مردم بی گناه و بی دفاع آماج حملات اسلامیون جنایتکار قرار دارند. در ایران مردم معترض را در خیابان به گلوله می بندند و درهوا نیز سرنشیننان یک هواپیمای مسافربری را کشتار می کنند، در بغداد مردم را در میدان میوه فروشی با انفجار انتحاری به نحوفجیعی به قتل می رسانند و در افغانستان دانشگاه را به محلی برای قتل و جنایت تبدیل می کنند.

این چهره واقعی اسلام و جنبش اسلامی است که با هیچ رنگ و لعابی نمی توان آنرا بزک کرد. آدمکشی و وحشیگری فصل مشترک همهجریانات اسلامی است. همین پتانسیل ضد انسانی باعث شد که صاحبان قدرت و زور این جریانات جنایتکار را به جان مردمی کهخواهان تغییر اساسی در زندگی خود بوده اند، بیاندازند تا دیگر به فکر رهایی از ستم و استثمار سرمایه داری نیفتند. اما اکنون موجنفرت از این جریانات ارتجاعی و باند سیاهی همه جا را فرا گرفته است. در ایران، عراق، افغانستان و لبنان و فلسطین و سودان مردمعلیه این جریانات ارتجاعی به میدان آمده اند. آینده بهتر در گرو گسترش این اعتراضات، حمایت جهانی از این مردم و کمک به شکلگیری دولتهای سکولار و غیر قومی است.

اینرا هم بخوانید

به یاد فرامرز اصلانی– حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۶۸۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …