حالا کجاش دیدی، تازه این اول کاره- یاشار سهندی

باد جنبش زن زندگی آزادی، به “نجف اشرف” رسیده، چرخیده چرخیده و پنجره خانه یک شیخ “پر نفوذ” را بهم کوبیده. این شیخ پرنفوذ چون سوسکی هراسان از خوردن یک ضربت به هر سوی دویده.
رسانه گزارش دادند “مقتدا صدر رهبر پر نفوذ شیعیان عراق”، ابراز نگرانی کردند “عمامه پرانی” و “جنبش ضد حجاب”، “اقدامی ضد اسلام گرایانه” است!
القای “پر نفوذ” بودن شخصیتی مانند مقتدا صدر به شنونده و خواننده و بیننده از سر بی طرفی این رسانه هاست، ما هم از آن میگذریم! ما که بخیل نیستیم، انشاالله که اینجوری است. اصلا مُفتِ چنگشه. راستش وقت و حوصله پرداختن به این چیزها را نداریم!


جناب مقتدا صدر تو این دو ماه اخیر خیلی به خودش فشار آورده که مانند پاپ اعظم، خلیفه عثمانی اردوغان، امیر المومنین ملا محمد برادر طالبان، خادم الحرمین شریفین ولیعهد بن سلمان که به اندازه دو تا پادشاه قدرت دارد، دانشگاه الازهر مصر و حتی داعش، در مورد رنسانسی که در ایران شکل گرفته لام تا کام هیچی نگوید. اما دیدن مسابقه پراندن عمامه از سر آخوند بین جوانان ایران، طاقتش را طاق کرده و خواسته از نفوذش استفاده کند که نعوذبالله این مسابقه دور دومش به عراق نرسد.
اما همان رسانه ها خبر دادند که این مسابقه جذاب جوانان عراقی را به اشتیاق آورده و همین روزهاست لیگ عمامه پرانی در عراق شروع شود.
حالا این اول کاره؛ هیچ بعید نیست این مسابقه بین المللی شود و فردا لیگ پراندن عمامه در کابل شروع شود، و به مصر و سودان و اندونزی و مالزی و… برسد. این وسط فقط اردوغان شانس آورده!
خدا را چی دیدید؛ فردا روزی میرسد که از عمامه پرانی به کلاه پرانی خاخامها و کلاه شش تیکه کشیشان میرسیم.

اینرا هم بخوانید

توماج: “یاد آر که مرگ نسیانم”- یاشار سهندی

مندرج در ژورنال شماره ۷۱۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …