حزب کمونیست کارگری: اعتراضات کارگران کشت و صنعت بهشتی، بیمارستان دهدشت، و پارس آمپول

اطلاعیه خبری.- بنا بر خبرها کارگران آبیار شرکت کشت وصنعت شهید بهشتی که هرکدام سابقه طولانی ده سال کار در این شرکت را دارند، به دلیل اعتراضشان در معرض اخراج و بیکارسازی قرار دارند. کارگران این شرکت در شرایط سخت و دشواری با مزد دو میلیونی که چند بار زیر خط فقر است و بدون اینکه بیمه باشند به کار مشغولند. با این حقوق ناچیز گرانی روزافزون فشار اقتصادی سنگینی بر گرده آنان وارد میکند.  شرکت شهید بهشتی سالهاست با این کارگران قرارداد پیمانی منعقد کرده است. زیر فشار اعتراض کارگران یکسال پیش  به آبیاران وعده بیمه و افزایش حقوق داده شد. اما این وعده ها عملی نشد. حدود سه ماه است که به دلیل اینکه این کارگران در اعتراض به خلف وعده های داده شده  به اداره کار و فرمانداری شکایت بردند، حسابهای آنان مسدود شده، دستمزدهایشان پرداخت نشده و به اخراج تهدید گردیده اند. کارگران آبیار شرکت کشت و صنعت شهید بهشتی با  انتشار این خبر تلاش کرده اند که صدای اعتراضشان را رسانه ای کنند.

– روز سه شنبه ۲۵ شهریور، کارگران پیمانی بیمارستان دهدشت بار دیگر صدای اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق بلند کردند. شمار این کارگران ٥٠ نفر است که دوشادوش سایر پرسنل یعنی پرستاران و  پزشکان در بخش‌های مختلف اورژانس، کرونا و غیره مشغول به کار هستند. یک معضل این کارگران تعویق پرداخت دستمزدهایشان است. بعد از اعتراضاتی که داشته اند تازه توانستند ۲ ماه از ٥ ماه مزد معوقه خود را دریافت کنند.

– روز ۲۷ شهریور اعتصاب ۲۰۰ کارگر شرکت پارس آمپول به خاطر فشار سنگین کاری و اخراج ١١ نفر از همکارانشان وارد چهارمین روز خود شد.  دلیل اخراج ۱۱ کارگر این شرکت بخاطر اعتراض به سطح نازل حقوقها بوده است. 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٧ شهریور۱۳۹۹، ١٧ سپتامبر ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

فراخوان به اعتصاب کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن  شمال۲

فراخوان به اعتصاب کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن  شمال۲ با …