حزب کمونیست کارگری:حضور یگان ویژه داخل شرکت هفت تپه برای تقابل با کارگران اعتصابی

هفت تپه: شماره ٨١.بنا بر گزارش منتشر شده از سوی جمعی از کارگران از بخش های مختلف هفت تپه روز پنج شنبه ۲۷ شهریور مصادف با نود و پنجمین روز اعتصاب کارگران هفت تپه، تعدادی از کارگران با تجمع در مقابل مدیریت شرکت دست به اعتراض برای احقاق حقوق خود زدند. تجمع روز گذشته کارگران غیر نیشکری در هفته تپه با حمله جافر پور مسئول بازرسی شرکت که خواهرزاده رئیس دادگستری شوش است، روبرو شد و این موضوع اعتراض بسیاری را در میان کارگران نیشکر هفت تپه برانگیخت. جافر پور با قمه و در حالی که فحاشی میکرد به کارگران حمله کرد و این باعث اعتراض شدید کارگران شد.

بنا بر این گزارش به دستور جعفری چگنی و حمایت دادستان شوش امروز یگان ویژه ضد شورش وارد شرکت شده است که آشکارا برای مقابله با کارگران اعتصابی و حمایت از جافرپور و اراذل و اوباش وابسته به کارفرماست. کارگران تجمع کننده که از کارگران غیرنیشکری بودند شروع به توضیح علت تجمع حق طلبانه خود کردند. سپس کارگران اعتصابی با خونسردی و هشیاری با موضوع برخورد کردند تا بهانه ای برای درگیری بدست نیروهای ضد کارگری ندهند.

به گفته کارگران مسئولینی که قول و وعده اجرای فوری خلع ید را داده بودند، مسئولینی که قول بازگشت به کار همکاران فصلی- غیرنیشکری را داده بودند همگی در سکوت کامل فرو رفته اند و در عوض اراذل و اوباش با شمشیر به کارگران حمله میکنند و یگان ویژه ضد شورش را برای شکستن اعتصاب کارگران به شرکت میفرستند.  حرف کارگران اینست که تا وقتی وعده های داده شد عملی نشود به اعتصاب خود ادامه میدهند. چون برای آنها مساله زندگی و معیشتشان است. خواست اول این کارگران خلع ید از بخش خصوصی چپاولگر در این کارخانه و گسیل شدن یک نفر از سوی دولت و اداره شرکت تحت نظارت و مشورت کارگران است. این کارگران همچنین خواستار بازگشت به کار کارگران اخراجی در تمام بخش های شرکت، بازگشت به کار اسماعیل بخشی و سه همکار اخراجی دیگرشان هستند. همچنین پرداخت دو ماه مزد معوقه و تمدید دفترچه های بیمه دو خواست فوری آنهاست.

اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه ادامه دارد و باید مورد وسیعترین حمایت ها و پشتیبانی ها قرار گیرد.

زنده باد کارگران نیشکر هفت تپه!

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٦ شهریور ۱۳۹۹،  ١٧ سپتامبر ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

فراخوان به اعتصاب کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن  شمال۲

فراخوان به اعتصاب کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن  شمال۲ با …