حزب کمونیست کارگری:اعتراضات کارگران پتروشیمی ماهشهر، هپکو،جوانان بیکار هویزه و بازنشستگان

اطلاعیه خبری.- روز ٢٠ بهمن  کارگران  ارکان ثالث سازمان منطقه ویژه پتروشیمی ماھشھر در اعتراض بە عدم اجرای کامل طرح طبقه بندی که انجام آن مبلغ ناچیزی به مزد آنها اضافه میکند، و در اعتراض به تبعیض ها دست به تجمع اعتراضی زدند . اعتراض اصلی این کارگران به سطح نازل حقوقها و کاهش هر روز بیشتر قدرت خریدشان است. عدم اجرای کامل طرح طبقه مشاغل یک موضوع اعتراض بخش های مختلف کارگران در نفت است. در همین رابطه روز هیجدهم بهمن ماه شماری از کارگران پیمانکار شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر در مقابل حراست شهرک بعث تجمع کردند و نسبت به سطح نازل حقوقها، قراردادهای برده وار موقت کاری، ساعت طولانی ده ساعته کار و پرداخت نشدن اضافه کاری هایشان اعتراض کردند.  اعتراض به دزدی ها و اختلاس ها یکی دیگر از موضوعات اعتراضی کارگران نفت است. صبح روز ١٩ بهمن علی اکبر احمدی دشتی مدیرعامل پتروشیمی رازی به اتهام اختلاس ۳۳۰ میلیون دلاری در حوزه صنعت پتروشیمی توسط دادسرای عمومی و انقلاب حکومت احضار و سپس روانه زندان شد. تحرکات اعتراضی در میان کارگران نفت بالاست.

– روز ١٩ بهمن  کارگران مهمان‌سراهای نفت و گاز گچساران در اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و قراردادهای موقت کارگری مقابل ساختمان اداری این شرکت  تجمع کردند. بیش از ٧٠ درصد کارکنان بخش های مختلف نفت با قرارداد موقت و پیمانی به کار اشتغال دارند و لغو چنین قراردادهایی و کوتاه شدن دست پیمانکاران از مراکز کاری خواست مهم همه این کارگران است.

– روز ١٩بهمن کارگران هپکو برای دومین روز  در اعتراض به نابسامانی وضع شرکت و نداشتن امنیت شغلی و وضع بد معیشتی خود و عملی نشدن وعده ها  مقابل ساختمان تامین اجتماعی و وزارت کار در تهران، تجمع کردند. این کارگران به بساط چپاول و دزدی حاکم و تعرضات هر روزه به زندگی و معیشتشان اعتراض دارند.

– روز ١٩ بهمن شماری از جوانان شهرستان هویزه در استان خوزستان در اعتراض به بیکاری و  وخیم شدن هر روز بیشتر شرایط زندگی خود با خواست اشتغال به کار در مراکز تولید این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند. به گفته جوانان بیکار معترض علیرغم وجود چندین شرکت تصفیه روغن در نزدیکی این شهر کاری برای آنها نیست. تجمعات مقابل مراکز تولیدی اکنون به یک شیوه رایج اعتراض جوانان بیکار تبدیل شده است. همه کارگران بیکار اعم از زن و مرد باید از بیمه بیکاری مکفی و در حد داشتن یک زندگی قابل قبول برخوردار شوند. درمان و تحصیل رایگان و داشتن مسکن حق مسلم همه مردم است.

– روز ۱۹ بهمن بازنشستگان تامین اجتماعی در اهواز در اعتراض به سطح نازل حقوقها و شرایط اسفناک زندگی خود طی یک راهپیمایی اعتراضی به سوی استانداری حرکت کرده و در آنجا تجمع کردند. روز قبل از آن نیز بازنشستگان تامین اجتماعی در تبریز تجمع داشتند. بازنشستگان تامین اجتماعی در قطعنامه اعتراضی خود در تجمعات سراسری شان بر خواستهایی چون همسان سازی حقوقها و افزایش سطح آن به بالای خط فقر ١٢ میلیونی، درمان رایگان، بازگردانده شدن پولهای بسرقت رفته از صندوق بازنشستگی به این صندوق، آزادی تجمع، تشکل مستقل، آزادی بیان، اعتصاب فارغ از شرایط امنیتی به عنوان حق همه و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات تاکید کرده اند. تجمع سراسری بعدی بازنشستگان در ساعت ده و نیم صبح روز ٢٦ بهمن در تهران در مقابل مجلس اسلامی و در شهرستانها مقابل صدا و سیمای جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد.

– روز ۱۹ بهمن ماه کارگران ابنیه فنی نواحی زاگرس و اندیمشک، در اعتراض به احتمال واگذاری دوباره شرکت تراورس به بخش خصوصی و عدم امنیت شغلی خود و قراردادهای برده وار موقت کاری  در محل کار خود تجمع اعتراضی برپا کردند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٠ بهمن ۱۳۹۹، ٨ فوریه ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …