حزب کمونیست کارگری:دو تجمع اعتراضی در پارس جنوبی علیه بیکاری و اخراج

دو تجمع اعتراضی در پارس جنوبی علیه بیکاری و اخراج

– صبح روز دوشنبه ۱ بهمن۹۷ تعدادی از جوانان جويای كار مقابل درب ورودی منطقه ويژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی در عسلویه تجمع کرده و در ورودی را مسدود کردند. ماموران سرکوبگر نیروی انتظامی به آنها حمله کرده و تعدادی را بازداشت کردند. جوانان معترض و جویای کار عمدتا از شهرستان های محروم در جنوب استان بوشهر بودند.

– روز دوم بهمن ماه شماری  از کارگران اخراج شده شرکت پتروشیمی پارس عسلویه که طی دو روز اخیر در اعتراض به اخراج خود دست به تحصن زده بودند؛ توسط نیروهای انتظامی بازداشت شدند.

حزب کمونیست کارگری ضمن دفاع از حق کار و بیمه بیکاری مکفی و بیمه های اجتماعی در حد یک زندگی انسانی برای تمامی کارگران بیکار و پشتیبانی از تجمع جوانان جویای کار در عسلویه بازداشت این کارگران را محکوم کرده و خواستارآزادی فوری و بدون قید و شرط بازداشت شدگان است. جوانان جویان کار حق کار و برخورداری از بیمه بیکاری مکفی و تامین اجتماعی دارند و همانطور که امروز شعار و خواست همه کارگران است باید بیمه ای بالاتر از خط فقر ٦ میلیونی به آنان پرداخت شود و از تحصیل رایگان برای فرزندانشان و درمان رایگان برخوردار شوند.

همچنین اعتراض علیه بیکارسازیها امروز یک محور مهم اعتراضات کارگری است. کارخانجات بسیاری بخاطر فروپاشیدن اقتصاد به بن بست رسیده جمهوری اسلامی به حال تعطیل در آمده و در این میان دستمزد کارگران بالا کشیده میشود و زندگی و معیشتشان به خطر می افتد. کارگران اخراجی شرکت پتروشیمی پارس عسلویه باید فورا سر کار خود باز گردند. کارگران بازداشتی در تجمع اعتراض این کارگران در دوم بهمن ماه باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٣ بهمن ۱۳۹۷، ٢٣ ژانویه ٢٠١٩

 

نپرداختن دستمزدها معضل کارگران شهرداری در تمام شهرها

– روز ٣ بهمن جمعی از كارگران فضای سبز و خدمات شهردارى شادگان به دلیل عدم پرداخت حق بیمه و حقوق معوقه ۲ماه اخیر مقابل  شهرداری این شهرتجمع اعتراضی برپا کردند.

– روز ٢ بهمن جمعی از کارکنان فضای سبز  اندیمشک در اعتراض به نداشتن بیمه و تعویق حقوق هشت ماهه مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

– روز سه شنبه ٢ بهمن جمعی از کارگران شرکت قفلکار در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی خود، در مقابل ساختمان دادگستری شهرستان البرز، اقدام به برگزاری تجمع کردند.

 روز ٣ بهمن کارکنان و کارگران شهرداری بروجرد برای پنجمین روز متوالی درهفته جاری با تجمع مقابل شهرداری مرکزی خواستار پرداخت ۹ماه حقوق معوقه خود شدند.

– روز ٢ بهمن  کارگران شهرداری مریوان در اعتراض به تعویق پرداخت ٦ ماه دستمزد با پهن کردن سفره خالی در مقابل شهرداری صدای اعتراض خود را به فقر و به بالا کشیدن دستمزدهایشان بلند کردند. در همین رابطه این کارگران روز قبل نیز در محوطه ساختمان تجمع داشتند.

نپرداختن دستمزد ها به معضل تمامی کارگران شهرداری در شهرهای مختلف تبدیل شده است. در چند ماه اخیر بر سر این موضوع کارگران شهرداری در شهرهای مختلف تجمعات اعتراضی بسیاری برپا کرده اند. یک راه کار مهم در مقابل این کارگران رفتن بسوی فراخوان اعتراضی همزمان و سراسری در تمام شهرها علیه بالا کشیدن دستمزدها و سطح نازل حقوقهایشان است. اعتصاب سراسری با شرکت وسیع خانواده ها در این اعتراضات بسیار مهم و حیاتی است.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٣ بهمن ۱۳۹۷، ٢٣ ژانویه ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …