حزب کمونیست کارگری:ضرب العجل یک هفته ای معلمان برای آزادی همکارانشان

معلمان برای آزادی همکاران زندانی خود و عملی شدن خواستهایشان به حکومت اسلامی اولتیماتوم داده اند. “شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان” طی بیانیه ای در ٧ آذر ماه برای آزادی معلمان بازداشتی و پاسخگویی به دیگر خواستهای اعلام شده شان ضرب العجلی یک هفته ای به دولت داده است. در این بیانیه بر چهار خواست فوری معلمان تاکید شده است. اولین خواست مورد تاکید معلمان  آزادی فوری معلمان بازداشت شده و صدور حکم قرار منع تعقیب برای آنها و بسته شدن پرونده قضائی برای معلمان زندانی است. در تجمع آبان ماه معلمان شماری از معلمان دستگیر شدند که اسامی آنها عبارتند از: محمد رضا رمضانزاده، حسین رمضانپور، علی فروتن، امید شاه محمدی، پیروز نامی، علی کروشات و محمد علی زحمتکش

بعلاوه یک کارزار مهم معلمان، کارزار برای آزادی تمامی معلمان زندانی و و لغو تمامی احکام امنیتی صادر شده زندان برای کارگران، معلمان و تمامی فعالین اجتماعی است. از جمله اسماعیل عبدی، محمد حبیبی، محمود بهشتی و روح الله مردانی معلمانی هستند که از قبل در بازداشت بسر میبرند. یک بخش مهم از کارزار معلمان برای آزادی همکاران دربندشان، انعکاس هر روزه وضعیت آنان و فشار آوردن برای آزادی فوری آنانست است. همچنین معلمان تلاش میکنند در اشکال مختلفی چون سر زدن به خانواده های معلمان زندانی، همبستگی خود را با آنان و مبارزاتشان اعلام دارند. از جمله روز ٦ آذر ماه معلمان به مناسبت زاد روز محمد حبیبی معلم زندانی جمع شدند و عکس او و دیگر معلمان بازداشتی را در دست گرفتند و با شعار جای معلم زندان نیست، خواستار آزادی فوری آنها شدند.

معلمان علاوه بر آزادی همکاران خود خواهان بالابردن کیفیت آموزش و رایگان شدن آموزش برای کودکان،  افزایش حقوقها به بالای خط فقر ٦ میلیونی و لغو فوری طرح موسوم به “معلم تمام وقت” هستند که فشار را بر معلمان افزایش میدهد.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان با اعلام خوستهای فوری معلمان در بیانیه خود اولتیماتوم داده است که اگر از تاریخ صدور این بیانیه یعنی هفتم آذر ماه تا مدت یک هفته گامی در جهت پاسخگویی به مشکلات و خواستهای آنان و آزادی معلمان بازداشت شده برداشته نشود، چاره ای نخواهند داشت که به همه خانواده های دانش آموزان فراخوان اعتراض دهند و دوباره به میدان بیایند. زیرا که خواستهای آنها خواستهای همه مردم است.

معلمان با اعتراضات تا کنونی شان توانسته اند خواست تحصیل رایگان را در راس خواستهای مهم جامعه قرار دهند. معلمان همچنین در اعتراضاتشان با شعارهایی چون خط فقر ٦ میلیون ،حقوق ما یک میلیون، حقوقهای نجومی، فلاکت عمومی، یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه، و جای معلم زندان نیست، اعتراض خود را به فقر، تبعیض،  نابرابری  و به کل بساط سرکوب و چپاول سرمایه داری حاکم اعلام کرده اند. خواستها و شعارهای اعتراضی معلمان صدای اعتراض کل مردم است و مبارزات آنان شایسته وسیعترین حمایت هاست.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شورا ها

حزب کمونیست کارگری ایران

٩ آذر ۱۳٩۷، ٣٠ نوامبر ۲۰۱۸

 

 

 

اینرا هم بخوانید

پانزدهمین هفته متوالی اعتصاب غذا زندانیان در سه‌شنبه‌های نه‌ به اعدام

از اول اردیبهشت تاکنون حداقل ۸۰ زندانی محکوم به اعدام در زندان‌های سراسر کشور اعدام …