حزب کمونیست کارگری:فراخوان بازنشستگان فرهنگی به تجمع و چند خبر اعتراضی دیگر

 

معلمان  بازنشسته سال ٩٦ در اعتراض به عدم پرداخت حق پاداش سال ٩٧ خود  برای ساعت ده صبح روز ٣١ اردیبهشت به تجمع در مقابل وزارت آموزش و پرورش فرخوان به تجمع داده اند. این بازنشستگان در سال ٩٧ نیز در همین رابطه تجمع داشتند و حدود ٨٠٠ نفر از آنان از سراسر کشور از شهرهای چهار محال و بختیاری، بحنورد، تهران، کرمانشاه، چالوس، قزوین، کرج، ارومیه، یزد و ….مقابل ساختمان آموزش وپرورش تجمع کردند. بازنشستگان فرهنگی با خواستهایی چون تحصیل رایگان برای همه کودکان، درمان رایگان برای همه، افزایش مستمری ها به بالاتر خط فقر هفت میلیونی و پایان دادن به اختلاس های و دزدیها تاکید کرده و صدای اعتراض کل جامعه را فریاد زده اند.

– روز ٢٨ اردیبهشت کارکنان بیمارستان صنایع پتروشیمی واقع در شهر چمران شهرستان ماهشهر در پی اعتراض به واگذاری این بیمارستان و خطر از دست دادن کار خود دست به اعتصاب زدند.

– روز ٢٨ اردیبهشت پرستاران بیمارستان آزادی در اعتراض به عدم دریافت اضافه‌کاری و کارانه خود در مقابل دفتر پرستاری و مدیریت بیمارستان، تجمع کردند. پرستاران این بیمارستان که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد، از دی ماه سال ۹۷ تاکنون اضافه کاری خود را دریافت نکرده اند. آنها همچنین کارانه خرداد، دی، بهمن و اسفند سال گذشته را طلب دارند. بعلاوه اینکه عیدی سال ۹۷ که باید دو برابر پایه حقوق پرداخت می‌شد، تنها نیمی از آن به حساب پرستاران واریز شده است.  پرستاران بیمارستان آزادی همچنین خواستار اجرای طبقه‌بندی مشاغل هستند که اندکی به دریافتی آنها اضافه میشود. به گفته پرستاران طبق قانون کارفرما باید حق تعطیل‌کاری و جمعه‌کاری را در دستمزد آنها محاسبه و حق جذب و ماندگاری را در فیش حقوقی آنان درج کند. اما علیرغم اعتراضات آنان این امر هنوز محقق نشده است. همچنین پرستاران می‌گویند که ساعت کار عرفی بیمارستان پیش از این ۶ ساعت و نیم بوده که اخیراً به ۷ ساعت و نیم تغییر یافته است. اینها همه موضوعات اعتراض پرستاران بیمارستان آزادی است.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٩ اردیبهشت ٩٨، ١٩ مه ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری به مناسبت درگذشت حسین مرادبیگی 

مطلع شدیم که با نهایت تاسف رفیق حسین مرادبیگی (حه‌مه سور)، از مبارزان و کمونیست‌های …