حزب کمونیست کارگری: اخباری از اعتراضات کارگری علیه نپرداختن دستمزدها و قراردادهای موقت

  • روز ٤ خرداد کارگران شهرداری بندرامام در اعتراض به تعویق پرداخت ٥ ماه دستمزد و دیگر مطالباتشان مقابل شهرداری ماهشهر تجمع کردند.
  • روز ٤ خرداد کارگران شرکت آریا ماهان در فازهای ۲۲و۲۳و۲۴ در اعتراض به کاهش سطح دستمزدها و نصف شدن مزد روزهای جمعه و اختلاس از حقوق کارگران که توسط دو پیمانکار به اسامی پرچمی و رمضانی انجام میشود، دست به تجمع زدند. به گفته کارگران این دو نفر در ماه ۴۰۰ میلیون تومان از حق و حقوق کارگران را به جیب میزنند.
  • روز شنبه سوم خرداد ماه ۹۹جمعی از کارگران خدمات بندر خمینی در اعتراض به تعویق پرداخت ٥ ماه دستمزد خود مقابل فرمانداری ماهشهر تجمع کردند. این کارگران علاوه بر پرداخت دستمزدهای معوقه نسبت به سطح نازل دستمزهایشان نیز اعتراض دارند. به گفته کارگران در جریان تجمعات پیشین آنان، شهرداری وعده داد که سه ماه از دستمزد کارگران را پرداخت کند. اما اکنون به بهانه های مختلف از جمله کسری بودجه از پرداخت آن سرباز میزند. نپرداختن دستمزدها یک دزدی آشکار است.
  • صبح روز اول خرداد، کارگران سازمان پسماند شهرداری بجنورد در اعتراض به قراردادهای موقت یکساله مقابل ساختمان شهرداری و شورای اسلامی شهرتجمع کردند وخواهان عقد قرادادهای دائم شدند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران
٥ خرداد ۱۳۹۹، ٢٥ مه ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

زنده باد اول ماه مه روز جهانی کارگر!زنده باد زن زندگی آزادی!

اول مه (مصادف با ۱۲ اردیبهشت)، روز جهانی کارگر در شرایطی فرا میرسد که حکومت …