حزب کمونیست کارگری: اخباری از اعتراضات گسترده کارگری

اعتراضات بازنشستگان فولاد خوزستان و فولاد اصفهان، کارگران راه آهن، کارگران واحد و دیدار با خانواده محمد حبیبی

– روز یکشنبه ۱۲ اسفند ۹۷ شمار زیادی از بازنشستگان شرکت فولاد خوزستان در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق های پرداخت نشده و عیدی و مطالبات سال های گذشته شان با شعار “سفره ما خالیه وعده ها پوشالیه”  به سمت استانداری  در  اهواز راهپیمایی کردند. در مسیر راهپیمایی مردم با آنها ابراز همبستگی میکردند.

– روز ١٢ اسفند بازنشستگان صنایع فولاد در اصفهان در اعتراض به عدم پرداخت ٢ ماه حقوق و عیدی و سطح نازل  درمان و خدماتی که ذوب آهن به آنها ارائه میدهد مقابل استانداری اصفهان تجمع کردند. این کارگران بارها بر خواست درمان رایگان تاکید کرده اند.  ر پی این تجمع ، مسؤلين استانداری ، اداره کار و نيروی انتظامی با کارگران جلسه ای برگزار کردند. و سرانجام زیر فشار اعتراض کارگران مقرر شد که حقوقها و عیدی آنان پرداخت شود

– روز ١٢ اسفند کارگران راه آهن زاگرس در اندیمشک برای چندمین بار در اعتراض به چند ماه حقوق معوقه  خود دست به تحصن زده و حرکت قطار مشهد به اهواز را متوقف کردند. کارگران راه آهن زاگرس اعلام کردند تا حقوق ندهند ما بر سر کار نخواهیم رفت.

– روزهای ١١ و ١٢ اسفند کارگران و کارکنان نیروی راه آهن خراسان در هماهنگی و همراهی با کارگران راه آهن  در مناطق مختلف، بدلیل دریافت نکردن حقوق و مزایا دست به تجمع زدند این کارگران برای روز ١٣ اسفند نیز فراخوان به تجمع داده اند.

– روز ١٢ اسفند  جمعی از کارگران عضو تعاونی مسکن شرکت واحد نسبت به برآورد نشدن مطالباتشان و داشتن مشکل مسکن در مقابل ساختمان وزارت کار در تهران اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

– روز شنبه ١١ اسفند جمعی از معلمان و فعالین اجتماعی به مناسبت یک ساله شدن حبس  محمد حبیبی در منزل وی گرد آمدند و ضمن اعلام همبستگی با معلمان زندانی از تحصن سراسری روزهای ١٢، ١٣ و ١٤ اسفند اعلام حمایت کردند. یک خواست مهم معلمان آزادی فوری معلمان زندانی و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات است.

١٢ اسفند ٩٧، ٣ مارس ٢٠١٩

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

اینرا هم بخوانید

گرامیداشت اول مه توسط کارگران هفت تپه، بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه و بازنشستگان تامین اجتماعی اراک

۱ مه ۲۰۲۴: اطلاعیه ۳: کارگران هفت تپه و بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه اول مه …