کمپین برای آزادی کارگران زندانی: تجمع در مقابل دادگستری شوش در اعتراض به ادامه بازداشت اسماعیل بخشی و سپیده قلیان

امروز یازدهم اسفند ماه خانواده اسماعیل بخشی و سپیده قلیان همراه با تعدادی از کارگران نیشکر هفت تپه در ادامه تجمعات اعتراضی روزهای قبلشان در مقابل دادگستری شوش تجمع کردند. در این تجمع اعتراضی بعد از ساعت یازده صبح دو نفر از کارگران به اسامی حسن کهنکی و قاسم بلدی به دستور دادستان شوش بازداشت شدند اما بعد از دو ساعت آزاد گردیدند. این تجمعات همچنان ادامه خواهد داشت و باید وسیعا به صف آنان پیوست و با پیامهای همبستگی خواستار آزادی فوری اسماعیل بخشی و سپیده قلیان شد.

اسماعیل بخشی رهبر محبوب کارگران نیشکر هفت تپه بدلیل شکایت از شکنجه های درون زندان و دعوت وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی به مناظره و بدنبال نمایش مستند مفتضحانه “طراحی سوخته” بار دیگر در سی ام دیماه دستگیر شد. سپیده قلیان خبر نگار جوانی که در جریان اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه بازداشت شده بود، این بار بخاطر صحه گذاشتن بر کیفرخواست اسماعیل بخشی علیه شکنجه و زندان و با پرونده سازی های ساختگی جدیدی که علیه وی شده بود در همانروز سی ام دیماه دستگیر شد. در رابطه با همین پرونده سازیها بعدا نیز سه نفر از اعضای هیئت تحریریه نشریه گام به اسامی امیر حسین محمدی فرد، ساناز الهیاری و امیر امیرقلی دستگیر و زندانی شدند. اسماعیل بخشی و سپیده قلیان و اعضای بازداشتی هیات تحریریه نشریه گام همچنان در بازداشت بسر میبرند و باید فورا آزاد شوند.

جرم اسماعیل بخشی دفاع از حقوق کارگران و اعتراض علیه شکنجه و زندان است. بخاطر شکایت وی علیه شکنجه، سه اتهام جدید “نشر اکاذیب ” ، “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به مقامات” هم به پرونده او اضافه شده است. سپیده قلیان نیز با ویوئو کلیپی که قبل از دستگیری اش پر کرد و در سطح مدیای اجتماعی انتشار داد مستند واقعی را از شکنجه های درون زندان به جامعه ارائه داد. اکنون جمهوری اسلامی اسماعیل بخشی و سپیده قلیان را زیر فشار گذاشته است که گفته هایشان را تکذیب کنند. اما آنها خواستار برگزاری دادگاهی علنی شده اند.

وسیعا از اسماعیل بخشی و سپیده قلیان و کیفرخواست آنان علیه شکنجه و زندان حمایت کنیم. اسماعیل بخشی صدای آزادیخواهی، برابری طلبی و اداره شورایی برای همه مردم است. سپیده قلیان صدای اعتراض علیه توحش و بربریت علیه زن حتی در زندانهای حکومت آپارتاید جنسی است. با تمام قوا به کارزار علیه شکنجه و زندان و علیه امنیتی کردن مبارزات  بپیوندیم و خواستار آزادی فوری اسماعیل بخشی و سیپیده قلیان شویم.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

Shahla.daneshfar2@gmail.com

http://free-them-now.com

١١ اسفند ۱۳۹۷، ٢ مارس ۲۰۱۹

اینرا هم بخوانید

گرامیداشت اول مه توسط کارگران هفت تپه، بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه و بازنشستگان تامین اجتماعی اراک

۱ مه ۲۰۲۴: اطلاعیه ۳: کارگران هفت تپه و بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه اول مه …