حزب کمونیست کارگری: اخباری از اعتراضات کارگران به نپرداختن دستمزدها و علیه اخراج

اطلاعیه خبری:

اعتصاب کارگران شرکت شفارود

روز ٢٧ مرداد حدود ۲۰۰ نفر از کارگران شرکت بهره برداری جنگل شفارود در اعتراض به عدم دریافت دستمزد و مزایای خود مقابل درب شرکت بهره برداری چوب و جنگل شفارود در رضوانشهر تجمع کردند. کارگران از اسفند ماه تاکنون حقوق و مزایای شغلی خود را دریافت نکرده اند و به اخراج شماری از همکاران خود نیز اعتراض دارند. کارگران اعلام کرده اند که تا وقتی تمام طلبهایشان را دریافت نکنند به تجمعات خود ادامه خواهند داد. در این شرکت ٢٧٠ کارگر به کار اشتغال دارند.

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری پارس آباد

روز ٢٦ مرداد کارگران شهرداری پارس آباد دراستان اردبیل برای چندمین بار در اعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوقشان مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند. زیر فشار این اعتراضات رئیس دادگستری اردبیل ناگزیر به شرکت در جمع کارگران و صدور دستور فوری رسیدگی موضوع شد و طلبهای کارگران تا ماه اردیبهشت پرداخت شد. این کارگران ٤ ماه دیگر از دستمزد خود را همچنان طلبکارند.

تجمع اعتراضی کارگران قطار شهری اهواز

روز ٢٦ مرداد کارگران قطار شهری اهواز برای چندمین بار در اعتراض به تعویق پرداخت ١٨ ماه دستمزد خود و خلف وعده های داده شده، مقابل استانداری تجمع کردند. قرارداد این کارگران با شرکت کیسون است. معادل یک سال و نیم دستمزد کارگران را بالا کشیده اند و وقتی کارگران دست به اعتراض میزنند آنها را تهدید به اخراج میکنند. به گفته کارگران، شرکت کیسون یک فهرست ٥٠ نفره از کارگران را برای اخراج تهیه کرده و گفته میشود که پس از تعیین تکلیف شرکت اخراج خواهند شد. اعتراض به این این تهدیدات و همچنین قراردادهای موقت کاری نیز از موضوعات اعتراض کارگران قطار شهری اهواز است. این کارگران خواستار پرداخت فوری طلبهایشان هستند.

تجمع اعتراضی کارگران پروژه بیمارستان رازی بیرجند  

روز ٢٤ مرداد جمعی از کارگران تکمیل پروژه بیمارستان رازی بیرجند بدلیل عدم پرداخت ۸ ماه حقوق عقب افتاده خود تجمع کردند.

پیش بسوی اعتصابات کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

۲٧ مرداد ۱۳۹۸، ١٨ اوت ۲۰۱۹

اینرا هم بخوانید

نامه فعالان کارگری به اتحادیه‌ها در جهان: خواستار آزادی کارگران زندانی درایران شوید

گروهی از فعالان کارگری خارج از ایران در نامه سرگشاده ای به اتحادیه ها و …