کمک‌های مالی وزارت ارشاد به “اشخاص حقیقی و حقوقی”

میرزاده همان معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی روابط عمومی این وزارتخانه به رسانه‌ها ارسال شد اشخاص حقیقی و حقوقی مورد حمایت مالی خود در سال ۹۷ را معرفی کرد.

وی گفته ارقام منتشرشده در این جداول شامل کمک به ٨٦ مورد اشخاص حقیقی در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری و دینی به میزان مبلغ ١٤ میلیارد و ٩٠٠ میلیون و ٥٠٠ هزار ریال و کمک به اشخاص حقوقی در قالب ١٦١ مورد که بالغ بر یک هزار و ٣٠٥ میلیارد ریال جهت حمایت از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و دینی آنها بوده. این ارقام بر اساس دستورالعمل فصل ۵ لایحه بودجه کل کشور پرداخت شده است.

این پرداختی‌ها بر اساس این فصل از لایحه بودجه و در راستای ترویج و انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری دینی و مذهبی در راستای تحقق اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده و از سال‌ها پیش تا کنون نیز در دست اجرا بوده است و انجام آن به نوعی رویه و روال وزارتخانه است و البته با رعایت موارد قانونی و نظارتی انجام می‌پذیرد. در این فهرست مبالغ پرداخت شده به موسسات تابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جزئی از بودجه مصوب آنها بوده است که پرداخت آنها مورد تصویب قرار گرفته بوده است. در مورد اشخاص حقیقی و نیز موسسات حقوقی غیروابسته به وزارتخانه نیز طبق شرایطی که قانون گذار مشخص کرده است و بر اساس برنامه‌های فرهنگی هنری تعریف و ارائه شده از سوی آنها، حمایت مالی از افراد صورت پذیرفته است .

میرزاده در پاسخ به این سوال که چرا جزئیات برنامه‌های اجرا شده توسط اشخاص حقیقی به صورت  شفاف در این فهرست درج نشده است عنوان کرد: بیان جزئیات این برنامه‌ها در این فهرست جای نمی‌گرفت و مجال دیگری را می‌طلبد.

بر اساس آمار اعلام شده، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ٩٧ به ٨٦ مورد اشخاص حقیقی در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری و دینی مبلغ ١٤ میلیارد و ٩٠٠ میلیون و ٥٠٠ هزار ریال کمک کرده استهمین اظهارات و البته فهرست پرابهام و بدون جزییات بود که به شبهات و ابهامات در این زمینه دامن زد و شرایط جدیدی را برای رسانه‌ها در جهت بررسی و کنکاش بیشتر قرار داد. کما اینکه در صورت انتشار جزییات بیشتر از نحوه حمایت‌های مالی ارشاد از اشخاص حقیقی و حقوقی، ماجرا می‌توانست به سمتی هدایت شود که رسانه‌ها با حساسیت کمتری نسبت به این فرآیند واکنش نشان دهند.بر اساس آمار اعلام شده، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ٩٧ به ٨٦ مورد اشخاص حقیقی در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری و دینی مبلغ ١٤ میلیارد و ٩٠٠ میلیون و ٥٠٠ هزار ریال کمک کرده است.از مهر

اینرا هم بخوانید

محکومیت حکم اعدام برای توماج صالحی در تجمعات و بیانیه‌ها از سراسر جهان ادامه دارد

پوشش زنده تجمعات اعتراضی خارج از ایران.روز شنبه گروه‌هایی از ایرانیان در چند شهر اروپا …