حزب کمونیست کارگری: ادامه اعتصاب کارگران پالایشگاه بید بلند ٢ و سه خبر اعتراضی دیگر

اطلاعیه خبری

– روز ٢٢ آبان کارگران شرکت “استیم” در پالایشگاه بید بلند ٢ واقع در شهرستان بهبهان در استان خوزستان دست به اعتصاب زدند. اعتراضات این کارگران از روز یکشنبه ۱٩ آبان ماه در اعتراض  به سطح پایین دستمزدها و محرومیت از همان بیمه نازل تامین اجتماعی آغاز شد. در مخالفت با خواستهای کارگران،  کارفرما اعلام کرده است که پرداخت طلبهای کارگران، گذاشتن سرویس ایاب و ذهاب و بیمه کردن آنها برایش ممکن نیست و هر کس که تمایل ادامه کار در این شرکت را ندارد، میتواند تسویه حساب کند. در برابر این قلدری کارگران متحدانه ایستاده اند و پیگیر خواستهایشان هستند. 

– روز ٢٢ آبان کارگران متروی اهواز در اعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و نوع قراردادهای برده وار کاری و تعویق پرداخت دستمزدهایشان مقابل استانداری در اهواز تجمع کردند.

– روز سه شنبه ۲۱آبان کارگران خدمات موتوری شهرداری شوشترکه به صورت پیمانکاری مشغول کارند در اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت شغلی واستخدامی خود  مقابل ساختمان شورای اسلامی شهر تجمع کردند.

– روز ٢٢ آبان بازنشستگان مترو تهران و مخابرات استان یزد  در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات معوقه خود همرمان در مقابل شورای اسلامی شهر تجمع کردند.

پیش بسوی شوراها

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٢ آبان  ٩٨،  ١٣ نوامبر  ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …