دستگیری یکی از قاتلان دهه شصت در سوئد سرآغاز دستگیری و محاکمه کلیه سران حکومت خواهد بود

حمید نوری دادیار قوه قضاییه در دهه شصت و عضو هیئت اعدام در گوهردشت، معاون قاضی مقیسه‌ و همکار پورمحمدی که نقش فعالی در اعدام‌های سال ۶۷ داشت، روز ۹ نوامبر در سوئد دستگیر و امروز ۱۳ نوامبر در دادگاهی در استکهلم تفهیم اتهام شد. طبق حکم دادگاه سوئد این جنایتکار تا چهارهفته دیگر، مهلتی که برای ارائه ادله و مدارک  بیشتر به شاکیان داده میشود، در بازداشت خواهد بود.

حمید نوری با تلاش ایرج مصداقی و کاوه موسوی از فعالین اپوزیسیون جمهوری اسلامی بازداشت شده است. این اولین بار است که یکی از جنایتکاران جمهوری اسلامی در خارج از کشور دستگیر میشود و تردیدی در این نیست که نوبت سران جمهوری اسلامی که کل ماشین جنایت حکومت را سازمان دادند و دهها هزار انسان شریف و مبارز را اعدام کردند، از پور محمدی و رئیسی تا خامنه ای و روحانی و  سایر مقامات حکومت بزودی فرا خواهد رسید. این جانیان در ایران و در سراسر جهان توسط مردم انقلابی دستگیر شده و مورد محاکمه قرار خواهند گرفت.

حزب کمونیست کارگری و سایر سازمانهای آزادیخواه و سرنگونی طلب همواره خواهان دستگیری و محاکمه جنایتکاران جمهوری اسلامی بوده اند و دولت های غربی را به دلیل مماشات با جمهوری اسلامی محکوم کرده اند. این تلاش ها سرانجام منجر به دستگیری و محاکمه  یکی از جنایتکاران حکومت در سوئد گردید.

برگزاری دادگاه ایران تریبونال در انگلیس و هلند، فراری دادن شاهرودی در آلمان و تبدیل کنفرانس هایی مانند کنفرانس برلین به صحنه محاکمه جمهوری اسلامی و جنایتکاران آن و صدها مورد مشابه در دهه های گذشته، گوشه ای از تلاش های نیروهای اپوزیسیون برای افشای جنایات جمهوری اسلامی و دست اندرکاران این حکومت در افکار عمومی بین المللی و ناامن کردن خارج کشور برای آنها است. این واقعه موفقیتی نه تنها برای اپوزیسیون جمهوری اسلامی بلکه برای تک تک خانواده های جانباختگان و زندانیان سیاسی، برای جنش دادخواهی و برای کلیه مردم ایران است که برای سرنگونی حکومت منفور و منحوس جمهوری اسلامی مبارزه میکنند.

در عین حال باید دولت سوئد را تحت فشار قرار داد که محاکمه حمید نوری را به سرانجام برساند و تحت فشار جمهوری اسلامی، او را به ایران باز پس نفرستد. حمید نوری صدها شاکی خصوصی در ایران و سوئد و سایر کشورها دارد. حضور آنها در دادگاه محاکمه این شخص و ارسال اسناد و مدارک جنایات او، و اعمال فشار متحدانه ایرانیان خارج کشور برای محاکمه و مجازات حمید نوری، مماشات احتمالی دولت سوئد در این پرونده را دشوارتر میکند.

حزب کمونیست کارگری بار دیگر بر سیاست خود مبنی بر انزوای سیاسی جمهوری اسلامی در سطح جهانی و اخراج آن از کلیه نهادهای بین­المللی و پیگرد مقامات آن تاکید میکند و مردم آزادیخواه را به گسترش مبارزه برای سرنگونی جمهوری اسلامی فرامیخواند. سران حکومت مطمئن باشند که روزی همه آنهایی که هیئت­های مرگ سازمان دادند، و آمر و عامل قتل و شکنجه و آزار و اذیت دهها هزار انسان بیگناه هستند، دستگیر شده و در دادگاههای علنی به محاکمه کشیده خواهند شد. آن روز بزودی فراخواهد رسید.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۳ نوامبر ۲۰۱۹

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …