حزب کمونیست کارگری: ادامه اعتصاب کارگران هپکو و تجمع کارگران بیکار در تبریز و چند خبر دیگر

اطلاعیه خبری

روز ١٥مرداد کارگران هپکو در اراک در اعتراض به تعویق در پرداخت دو ماه حقوق و وضعیت بلاتکلیف شغلی و معیشتی و خلف وعده ها، برای پنجمین روز تجمع کردند. کارگران هپکو اعلام کرده اند که تا رسیدن به خواستهایشان به اعتراض خود ادامه میدهند.

روز ١٤ مرداد اعتصاب کارگران شرکت آسفالت طوس در اعتراض به عدم پرداخت چندین ماه دستمزد و عدم پرداخت حق بیمه شان به سازمان تامین اجتماعی و با خواست افزایش دستمزدها وارد چهارمین روز شد.
-روز ١٤ مرداد کارگران خدماتی وفضای سبز شهرداری بندر امام اعتراض خود را به عدم پرداخت ۸ ماه حقوق علیرغم وعده و وعیدها رسانه ای کردند. تعداد این کارگران به ٨٠٠ نفر میرسد. به گفته کارگران برخی از مدیران شهری در روز ششم تیرماه وعده کرده بودند که تازه یک ماه از معوقات مزدی آنان را در روز های آینده پرداخت کنند و منابع مالی آن هم تامین شده است ، اما حتی به این وعده نیز عمل نشد.

روز ١٤مرداد گروهی از معلمان در اعتراض به عدم اجرای طرح رتبه بندی مشاغل و سطح نازل حقوقهایشان مقابل آموزش و پرورش تجمع کردند. یک اعتراض معلمان در تجمعات چند ساله اشان اعتراض به حقوقهای چند بار زیر خط فقر و حقوقهای نجومی بالاییها بوده است. معلمان در آخرین تجمعاتشان با شعارهایی چون خط فقر ٩ میلیون حقوق ما دو میلیون اعتراض خود را اعلام کردند. معلمان یک بخش پیشتاز علیه دستمزدهای زیر خط فقر و برای زندگی ای انسانی و بدور از تبعیض طبقاتی بوده اند.

روز سه شنبه ۱۴ مرداد عده زیادی از کارگران بیکار و روزمزد در تبریز که هر روزه در میدان راه آهن ایستگاه سواری های مرند دنبال کار هستند، در اعتراض به بیکاری و محرومیت خود از هر تامینی تجمع و اعتراض کردند و خواهان پاسخگویی مسئولین شدند. این اعتراض جرقه ای از به میدان آمدن جمعیت عظیم بیکاران است و راه نشان میدهد. دولت در قبال معیشت همه کسانیکه درآمدی ندارند و یا کم درآمد هستند مسئول است و این بخش از مردم باید از حقوق پایه در حد تامین یک زندگی انسانی برخوردار باشند. باید به تمام کارگران بیکار بیمه بیکاری پرداخت شود و بیمه های اجتماعی همچون درمان رایگان، تحصیل رایگان حق مسلم همه مردم است.

روز ١٤ مرداد کارگران پیمانکاری فولاد سنگان در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزدها و نداشتن امنیت شغلی دست به اعتصاب زدند.

روز ١٤ مرداد صدها کارگرشهرداری بروجرد با سابقه ٥ تا ١٤ سال کار در اعتراض به قرار دادهای موقت کاری و نداشتن امنیت شغلی مقابل شهرداری و فرمانداری تجمع کردند.

روز سه‌ شنبه ۱۴ مرداد، گروهی از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در اعتراض به بلاتکلیفی استخدامی خود مقابل آموزش و پرورش تجمع کردند. یک اعتراض آنها به نتایج آزمون جذب در دانشگاه فرهنگیان بود و خواستار ملغی شدن نتایج این آزمون شدند. به گفته تجمع کنندگان آنها تا سال ۱۳۹۲ اکثراً در محرومترین نقاط کشور به کار تدریس مشغول بوده اند. به استناد قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مقرر شده بود در کنار گروه‌های دیگر(سرباز معلم‌ها و حق التدریسی‌ها و آموزشیاران مهد کودک و.. ) آنها نیز جذب آموزش و پرورش شوند و با توجه به مدارک تحصیلی خود استخدام گردند. عملا این کار صورت نگرفت و با گذاشتن آزمون و وارد کردن روابط عملا با مانع استخدام روبرو شدند.
-روز دوشنبه ۱۳ مرداد، جمعی از کارگران اخراجی اجرائیات شهرداری اهواز به نمایندگی از ۳۷ همکار خود مقابل ساختمان شورای اسلامی تجمع کرده وخواستار بازگشت به کارشان شدند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۵ مرداد۱۳۹۹، ۵ اوت ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …