حزب کمونیست کارگری: اطلاعیه خبری: کارگران و دستمزدهای معوقه

-روز یکشنبه ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۸، جمعی از کارگران شهرداری سقز، در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی خود در محوطه محل کارشان دست به تجمع زدند.

  • روز ٢١ اسفند جمعی از کارگران پاکبان شهرداری به دلیل عدم پرداخت مطالبات درب فرمانداری ایذه تجمع کردند
  • روز سه‌شنبه ۲۰ اسفند جمعی از کارگران شرکت تولیدی پومر در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه، در اعتراض به عدم دریافت دستمزد، برای دومین روز متوالی در مقابل ساختمان فرمانداری ساوه تجمع کردند.
    -روز ٢٠ اسفند جمع از کارگران شرکت واحد تهران در اعتراض به عدم پرداخت عیدی و اختصاص وسائل پیشگیری از ابتلا به کرونا دست به تجمع زدند.
  • روز ٢٠ اسفند جمعی از کارکنان مخابرات استان زنجان در اعتراض به پرداخت نشدن عیدی و سایر مطالبات توافق شده خود بر اساس صورتجلسه ۱۷ آذر ماه در محل ساختمان مرکزی مخابرات این شهر و در استان آذربایجان شرقی در شهر تبریز در مقابل دفتر مدیر مخابرات این استان تجمع کردند.
    دستمزدهای پرداخت نشده یک معضل دائمی کارگران و محور اعتراضات هر روزه آنهاست. امروز در شرایطی که بحران کرونا تمام جامعه را گرفته است، هزینه های بهداشت و درمان کمر شکن است، فقر خانواده ها یک عامل مهم آمادگی بیشتر برای ابتلاء به این بیماری خطرناک است، نپرداخت دستمزدها بیش از هر وقت جنایت است. حزب کمونیست کارگر بر تعطیلی فوری محیط های کار همراه با حقوق و دستمزد و پرداخت فوری دستمزدهای معوقه و برخورداری همه مردم از درمان رایگان و امکانات پیشگیری از ابتلاء به بیماری کرونا تاکید دارد. اعتصابات سراسری یک راه موثر به تعطیلی کشاندن تمام محیط های کار و در امان نگاهداشتن جان هزاران هزار شاغل از ابتلاء به کرونا و قدرتنمایی متحدانی کارگران و کل جامعه برای تحمیل خواستهای خود بر جانیان اسلامی است.

  • پیش بسوی اعتصابات سراسری
    حزب کمونیست کارگری ایران
    ٢٤ اسفند ٩٨، ١٥ مارس ٢٠٢٠

اینرا هم بخوانید

قطعنامه پایانی تجمع کشوری فرهنگیان ١٣اردیبهشت ١٤٠٣

درود بر مردم شریف ایران مطابق اصل ۲۷ قانون اساسی حق تشکیل تجمعات آزاد، بدون …