حزب کمونیست کارگری: بیماری کرونا- اطلاعیه شماره ١٤: کارگران خواستار تعطیلی کار با پرداخت حقوقهایشان هستند, چند خبر از اعتراضات کارگری

  • روز شنبه ۲۴ اسفند کارکنان مترو تهران بدلیل عدم پرداخت معوقات مزدی شان از ساعت ۱۳ تا ۱۵ به مدت دوساعت زیر پل کالج تجمع کرده و دست به اعتصاب زدند. یک موضوع دائمی اعتراض کارگران مترو دستمزدهای پرداخت نشده و نوع قراردادهای موقت برده وار کاری آنهاست. کارگران مترو یک بخش آسیب پذیرند که با شیوع وسیع ویروس کرونا در معرض آسیب بیشتری قرار دارند. بحث بر سر تعطیل مترو در تهران است. اما کارگران همراه با تعطیلی خواستار پرداخت دستمزدهای معوقه و تعطیلی همراه با پرداخت مزد هستند.
    -روز ٢٣ اسفند کارگران کارخانه شیشه قزوین واقع در کيلومتر 25 جاده تاکستان به ابهر در اعتراض به عدم بکارگیری اقدامات لازم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا دست به اعتصاب زدند. این کارگران خبر اعتصاب خود را رسانه ای کرده و به خبرنگاری از رسانه محلی در مورد اعتصاب خود چنین گفتند: متأسفانه از زمان شیوع ویروس کرونا به جای تعطیلی موقت شرکت و سایر تمهیداتی که باید توسط مدیران اتخاذ شود همچنان شرکت فعال بوده و کار آنها در کارخانه، ایاب و ذهابشان توسط اتوبوس شرکت و طی مسیر یک ساعته از قزوین تا فارسجین و بالعکس برای آنان خطر جانی دارد. کارگران خواستار تعطیلی کار همراه با پرداخت حقوقشان هستند.
  • روز ٢٢ اسفند، با بلند شدن زمزمه های اعتراض کارگران فاز ٢ پالایشگاه آبادان به خاطر خطر جانی شیوع کرونا ، این پالایشگاه با سه هزار کارگر بدنبال تشکیل جلسه فوق العاده حفاظت فنی و بهداشت کار تعطیل اعلام شد.
    پیش بسوی اعتصابات سراسری
    حزب کمونیست کارگری ایران
    ٢٤ اسفند ٩٨، ١٥ مارس ٢٠٢٠

اینرا هم بخوانید

قطعنامه پایانی تجمع کشوری فرهنگیان ١٣اردیبهشت ١٤٠٣

درود بر مردم شریف ایران مطابق اصل ۲۷ قانون اساسی حق تشکیل تجمعات آزاد، بدون …