حزب کمونیست کارگری: اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه، رانندگان شرکت نفت گچساران و دیگر خبرها

  • روز ۵ مهر کارگران نیشکر هفت تپه در بخش داخلی کارخانه در ادامه اعتراضاتشان و بخاطر عدم پرداخت نیمی از دستمزد تیرماه و دو ماه حقوق مرداد و شهریور ماه خود و عدم اجرایی شدن دیگر مطالباتشان دست به اعتصاب زدند. در حالیکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ادعا میکند که بخشی از مطالبات کارگران نیشکر هفت تپه برآورده شده است، این کارگران هنوز مطالبات خود را نگرفته و دفترچه های بیمه شان تمدید نشده است. بعلاوه کارگران اخراجی از بخش های مختلف شرکت به کار بازگردانده نشده اند، هنوز اسماعیل بخشی و سه کارگر اخراجی دیگر که بخاطر اعتراضات سال ٩٧ دستگیر شده بودند و بعد از آزادی و بسته شدن پرونده شان همچنان اخراجی هستند، به کار برنگشته اند. محاکمه اسدبیگی سردسته مافیای حاکم بر هفت تپه معلق مانده و از او و از بخش چپاولگر خصوصی در این شرکت خلع ید نشده است و مدیران بازنشسته بازگشتی که بخاطر همدستی در اجاره زمین های نیشکر هفت تپه مورد اعتراض کارگران بودند، هنوز سرکارشان هستند. کارگران نیشکر هفت تپه پیگیر مطالباتشان بوده و خواستار گسیل شدن یک نفر از سوی دولت به این کارخانه و اداره شرکت تحت مشورت و نظارت خود می باشند. کارگران نیشکر هفت تپه برای حفظ نیشکر هفت تپه و در دفاع از شغل و معیشتشان ایستاده اند.
  • روز ۵ مهر کارگران شهرداری خرمشهر در اعتراض به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق و ۶ ماه بیمه دست از کار کشیدند و مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند. در همین روز کارگران شهرداری قزوین اعتراض خود را به تعویق پرداخت دستمزدها و دیگر مطالباتشان و عدم اختصاص تجهیزات لازم از جمله ماسک و دستکش جهت پیشگیری از بیماری مرگبار کرونا رسانه ای کردند.
  • روز ۴ مهر کارگران کارخانه فرش آستان قدس رضوی کاشمردر اعتراض به سطح نازل حقوق برای سومین روز متوالی دست به اعتصاب زدند.
  • روز جمعه ۴ مهر برای سومین روز متوالی، کارگران کارخانه فرش آستان قدس رضوی کاشمربرای اعتراض به سطح نازل حقوق از رفتن برسرکارشان خودداری کردند.
  • روز جمعه ۴ مهر، کارگران شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه اعتراض خود را به عدم پرداخت سه ماه مزد و عدم پرداخت بموقع دستمزدهایشان رسانه ای کردند.
  • روز پنجشنبه ۳ مهر ماه رانندگان خودروهای استیجاری شرکت نفت و گاز گچساران در اعتراض به پرداخت نشدن ۴ ماه حقوق و بخشی از مزد سال گذشته خود و همچنین سطح نازل دستمزدهایشان، دست از کار کشیده و اعتصاب کردند. این رانندگان در روز قبلش نیز در اعتصاب بودند. همچنین در هفته گذشته رانندگان خودروهای پیکاپ استیجاری این شرکت در اعتراض به نپرداختن مزد خود مقابل اداره مرکزی شرکت نفت گچساران تجمع داشتند.
  • روز سوم مهرماه کارگران فضای سبز اخراجی شهرداری زنجان برای بازگشت به کار و پایان دادن به بلاتکلیفی شغلی و معیشتی خود دست به تجمع زدند. در رابطه با این بیکارسازیها شهردار زنجان میگوید:”امسال دستورالعملی از سوی شورای شهر در خصوص تعدیل نیرو توسط امتیازبندی ارسال شد که آن را مبنای تعدیل قرار دادیم”. در مقابل این دستور به اخراجها کارگران ایستاده اند و از زندگی و معیشتشان دفاع میکنند. این کارگران در همین رابطه روز قبل از این نیز مقابل استانداری تجمع داشتند. به گفته کارگران سابقه بعضی از آنها به ۱۸ سال میرسد و بعد از سالها کار بدون هیچگونه تامینی از کار بیکار شده اند. بعضی از کارگران معترض شهرداری زنجان از معلولیت رنج می‌برند و با حقوق ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومانی بهزیستی حتی یک هفته هم نمی توانند گذران زندگی کنند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
٥ مهر۱۳۹۹، ٢٦ سپتامبر ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری به مناسبت درگذشت حسین مرادبیگی 

مطلع شدیم که با نهایت تاسف رفیق حسین مرادبیگی (حه‌مه سور)، از مبارزان و کمونیست‌های …