حزب کمونیست کارگری: اعتصاب و تجمع کارگران نیشکر هفت تپه در سی و هفتمین روز

هفت تپه: شماره ٤٣

روز ٣١ تیر اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه وارد سی و هفتمین روز خود شد. در این روز همچون روزهای دیگر کارگران با برگزاری تجمع در مقابل فرمانداری بر روی تداوم متحدانه اعتصابشان تاکید کردند. یک نکته قابل توجه در اعتصاب این کارگری هماهنگی بخش های مختلف کارگران شرکت است. کارگران ضمن ادامه اعتصاب، بر ادامه کار کارگران بخش کشت جهت جلوگیری از به حراج گذاشتن زمین های آن و چپاولگری های دست اندرکاران توافق دارند. همچنین کارگران بخش دفع آفات ضمن همراهی با اعتصاب توجه دیگر بخش های شرکت را به توطئه مقامات مسئول برای بیکارسازی آنان و عدم پرداخت حتی دستمزد فروردین ماه به آنها جلب کرده و خواستار حمایت شده اند.

یک خواست مهم کارگران نیشکر هفت تپه اخراج مدیران سابق بازگردانده به کار است. با توطئه این مدیران زمینهای کشت را دارند به اجاره میدهند و انجام این کار شغل و معیشت کارگران نیشکر را به خطر می اندازد. یک بهانه این مدیران برای انجام این کار اینست که میگویند زمینهایی که به اجاره داده میشود زمینهایی است که بخوبی مسطح نشده و برای آبیاری مناسب نیستند. این درحالیست که مدیریت دو میلیارد تومان صرف تسطیح این زمین ها کرده است. کارگران اعلام کرده اند که همانطور که حاتمی دو روز پیش توسط کارگران اخراج شد باقی مدیران باز گردانده شده نیز باید اخراج شوند.

خواست اول کارگران نیشکر هفت تپه خلع ید از بخش خصوصی و چپاول ها و دزدی های در این شرکت و توقف اجاره دادن زمین های کشت است. کارگران با ادامه این وضعیت شغل و معیشت خود را در خطر می بینند و پافشاری بر این خواست یعنی خلع ید از بخش خصوصی برای کارگران به معنای دفاع از زندگی شان است. کارگران هفت تپه همچنین خواستار بازگشت به کار اسماعیل بخشی و دیگر همکاران اخراجی، پایان دادن به تهدیدات امنیتی و پرداخت فوری طلبهای تمامی کارکنان شرکت هستند.

همبستگی با کارگران نیشکر هفت تپه ابعادی اجتماعی بخود گرفته است و به اشکال مختلف خود را نشان میدهد. جدا از همیاری های مالی و بازتاب گسترده اخبار این اعتصاب و خواستهای کارگران در رسانه ها و همچنین انتشار بیانیه های حمایتی از جانب تشکلهای کارگری، نمونه های جالب دیگری را نیز شاهد هستیم. امروز یکی از اهالی شهر تابلوی حمایت از اعتصاب هفت تپه را سر دست بلند کرده بود و توجه رهگذاران را به این اعتصاب جلب میکرد. او در عین حال در این روزها هر روز برای کارگران آب خنک آورده است که فشار گرما را کم کند. کارگران نیشکر هفت تپه شایسته بیشترین حمایت ها هستند. با اطلاع رسانی وسیع، کمک های مالی و به هر شکل ممکن از اعتصاب مهم و شورانگیز کارگران نیشکر هفت تپه و خواستهای بحق آنها باید پشتیبانی کرد.

زنده باد همبستگی با کارگران اعتصابی هفت تپه
پیش بسوی اعتصابات سراسری
حزب کمونیست کارگری ایران
٣١ تیر۱۳۹۹، ٢١ ژوئیه ۲۰۲۰

تاکنون این تشکلها از کارگران نیشکر هفت تپه اعلام پشتیبانی کرده اند:
-کارگران گروه ملی فولاد اهواز
-١٤ تشکل و گروه کارگری، معلمان، بازنشستگان، دانشجویان و دیگر فعالین اجتماعی:
اتحاد بازنشستگان ایران، انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار، سندیکای نقاشان البرز، شورای بازنشستگان ایران، گروه کارگران و معلمان ١٩ اسفند، گروهی از فعالین کارگری سقز، گروهی از فعالین لغو کار کودکان، دانشجویان پیشرو دانشگاه اصفهان، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشجویان دانشگاه آزاد نجف آباد اصفهان، جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های مشهد، جمعی از دانشجویان دانشگاه های هنر تهران، گروه شورای همبستگی کارگری، بازنشستگان فلزکار مکانیک

  • شبکه ملی شاپ استوواردزبریتانیا
  • جمع هایی از بازاریان شهر شوش
  • ٥ انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی مریوان و سرواباد، کامیاران، سقز، بانه و دیواندره
  • جمعی از کشاورزان چعب
  • سندیکای نیشکر هفت تپه،
  • گروهی از فعالین حقوق کودکان،
  • سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران،
  • بازنشستگان فلزکارمکانیک،
  • بازنشستگان بافنده سوزنی،
  • گروه شورای همبستگی کارگری
  • کارگران شرکت آسفالت ماکام شرق
  • سندیکای شرکت واحد

اینرا هم بخوانید

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری به مناسبت درگذشت حسین مرادبیگی 

مطلع شدیم که با نهایت تاسف رفیق حسین مرادبیگی (حه‌مه سور)، از مبارزان و کمونیست‌های …