حزب کمونیست کارگری: اعتصاب کارگران بندر مجیدیه، تجمع کارگران نگهبان پروژه قطار شهری اهواز و سه خبر اعتراضی دیگر

-روز چهارشنبه ۱۳ بهمن کارگران بندر مجیدیه در ماهشهر در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق‌شان و بحث در پیش بودن اخراجها دست به تجمع زدند. این کارگران یکماه کار کرده اند و مزدی به آنها پرداخت نشده و کارفرما در صدد اخراج آنهاست.

– صبح روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه جمعی از کارگران نگهبان شاغل در پروژه ساخت قطار شهری اهواز در اعتراض به تعویق پرداخت ۱۵ ماه مزد خود دست به تجمع زدند. به گفته کارگران مدیریت هرچند ماه یکبار بخشی از معوقات مزدی آنها را پرداخت میکند و این موضوع باعث فشار معیشتی سنگینی به آنها و خانواده هایشان شده است. بنا برخبرعلیرغم اینکه فعالیت پروژه قطار شهری اهواز از سال ۹۷تعطیل شده، هرکدام از آنها به عنوان نگهبان به صورت شبانه‌روزی مشغول حفاظت از اموال پیمانکار هستند و خبری هم  از پرداخت طلبهایشان نیست.

– روز ۱۳ بهمن پرسنل و کارمندان بیمارستان مهرگان مشهد در اعتراض به مشخص نبودن وضعیت شغلی شان  با توجه به تعلیق شدن بیمارستان و عدم دریافت حقوقهایشان مقابل این مرکز تجمع کردند.

–  جمعی از اعضای انجمن صنفی معلمان مریوان روز ۱۳ بهمن بصورت جمعی با خانوادە شعبان محمدی معلم زندانی در این شهر دیدار کردند. شعبان محمدی در جریان تجمعات سراسری معلمان در یازدهم بهمن ماه در مریوان بازداشت شد و از او خبری در دست نیست. یک خواست فوری معلمان آزادی شعبان محمدی و همه معلمان زندانی و زندانیان سیاسی و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات است. از اعتراضات و خواستهای معلمان باید وسیعا حمایت کرد.

– روز سه‌شنبه ١٢ بهمن ماه اعتصاب کارگران شرکت موتورسازان تراکتور سازی تبریز وارد چهارمین روز خود شد. در این روز کارگران با خواست اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و افزایش حقوقها و پرداخت دیگر مطالباتشان از جمله حق بهره وری و نیز داشتن امنیت شغلی و دائمی شدن قراردادهایشان تجمع کردند. اعتراض کارگران شرکت تراکتورسازی تبریز از روز ۹ بهمن ماه شروع شده است. این کارگران در همین رابطه در ۲۳ آبانماه دست به اعتصاب زدند که بعد از یک هفته توقف تولید وعده رسیدگی به خواستهایشان داده شده بود و از آنجا که به وعده عمل نشده کارگران اعتراضات خود را از سر گرفته اند. شرکت موتورسازان تراکتورسازی تبریز بزرگترین تولیدکننده موتورهای دیزلی کشور با کاربردهای مختلف کشاورزی، خودرویی، صنعتی، ماشین‌آلات راه‌سازی و… است .  

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۲ فوریه ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …