حزب کمونیست کارگری: اعتصاب کارگران راه آهن و چند خبر اعتراضی دیگر

آغاز دور جدید اعتراضات کارگران خطوط ابنیه فنی راه آهن

روز ٧ مهرماه کارگران خطوط ابنیه فنی راه آهن، در اعتراض به عملی نشدن وعده های داده شده و عدم پرداخت مطالباتشان دور جدیدی از اعتصابات خود را آغاز کردند. این کارگران از طریق مدیای اجتماعی تمام نواحی را در اعتراض به تعویق دوماه حقوق و حق بیمه و پرداخت ناقص حق سنواتشان، به اعتصاب سراسری فراخواندند. به گفته کارگران همه این اختلاسها به بهانه ورشکسته شدن شرکتها صورت میگیرد و تنها راه مقابل آنها اعتصاب است. در این روز کارگران خطوط ریلی راه آهن شاهرود و کرج  آغاز گر دور جدید اعتراضات این کارگران بودند. کارگران راه آهن شاهرود روز ٧ مهر ماه در رابطه با حقوقهای معوقه و ناامنی شغلی شان دست از کار کشیدند و تجمع اعتراضی برپا کردند. کارگران اعتصابی  در کرج شعار  می دادند: “دو ساله که دویدیم فقط دروغ شنیدیم”.

 

کارگران راه آهن در رابطه با همین موضوعات قبلا نیز در چندین نوبت اعتصاباتی سراسری بر پا کرده اند. در این اعتراضات کارگران راه آهن بر ایجاد “شورای هماهنگی اعتصابات” و بیان خواستهای روشنی چون حق تشکیل تشکلهای مستقل کارگری، حق تجمع، لغو قراردادهای موقت و انعقاد قراردادهای دائمی، پرداخت بموقع حقوقها و حق بیمه کارگران و یکسان سازی حقوق کارگران رسمی و غیر رسمی، پرداخت به موقع حقوق کارگران در پایان هر ماه، و توقف اخراجها تاکید کردند. تاکید کارگران روی این خواستها آشکارا جهت روشنی به مبارزات آنان داد و به سهم خود یک گام مهم در جلو آوردن گفتمان هایی چون حق تشکل، حق تجمع و لغو قراردادهای موقت در جنبش کارگری بود.

 

ادامه تجمعات اعتراضی کارکنان بیمارستان امام خمینی کرج

از ساعت ٨ صبح روز هشتم مهر ماه بالغ بر ۳۰۰ نفر از کارکنان بیمارستان امام خمینی همراه با برخی از پزشکان بیمارستان در اعتراض به وضعیت بلاتکلیف بیمارستان و مطالبات مزدی یازده ماهه، ابتدا در مقابل بیمارستان و بعد در مقابل مجلس اسلامی تجمع کردند. همچنین تعدادی از خانواده های بیماران که اعضای خانواده شان در آنجا تحت درمان هستند، در حمایت از کارکنان بیمارستان در تجمع شرکت داشتند.

 

بنا بر خبر این بیمارستان به فروش گذاشته شده و در وضعیت بلاتکلیف قرار دارد. برای نمونه گفته میشود به دلیل فقدان تجهیزاتی مثل سرم حداکثر دو الی سه بیمار پذیرفته می‌شوند. کارکنان این بیمارستان نیز تا پایان شهریور ماه قرارداد داشته اند و این قراردادها تمدید نشده است اما آنان همچنان به کار خود در بیمارستان ادامه میدهند. بدین ترتیب این کارکنان علاوه بر یازده ما دستمزده پرداخت نشده، در خطر بیکار شدن از کار نیز قرار دارند. کارکنان بیمارستان امام خمینی در همین رابطه قبلا نیز تجمعاتی اعتراضی داشته اند.

 

دومین روزتجمع اعتراضی کارگران پیمانی فضای سبز اهواز

صبح روز ٨ مهرماه جمعی  از کارگران پیمانی فضای سبز مناطق هشت، سه و چهار شهرداری اهواز که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری فعالیت دارند، بخاطر عدم دریافت سه ماه دستمزد خود بار دیگر در مقابل ساختمان استانداری تجمع کردند. این کارگران در روز قبل از آن مقابل ساختمان مرکزی شهرداری تجمع داشتند.

 

تجمع  تعدادی از پرستاران در مقابل دفتر تعاونی نظام پرستاری تهران

صبح روز ٧ مهر حدود ٥٠ نفر از پرستاران در تهران در اعتراض به بالا کشیدن سپرده هایی که برای گرفتن وام به تعاونی نظام پرستاری داده اند، در مقابل دفتر این تعاونی در تهران تجمع کردند. بنا بر خبر این پرستاران هر کدام ٨٠ میلیون تومان به تعاونی پرداخت کرده اند و حالا نه از بازگشت پولشان خبری هست و نه وامی به آنان پرداخت میشود. به گفته پرستاران سهیم در این تعاونی از اردیبهشت سال جاری تاکنون به غیر از تعداد معدودی از پرستاران به هیچ کدام از اعضا وام نداده اند.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

٨ مهر ۱۳۹۷، ٣٠ سپتامبر ۲۰۱۸

اینرا هم بخوانید

قطعنامه پایانی تجمع کشوری فرهنگیان ١٣اردیبهشت ١٤٠٣

درود بر مردم شریف ایران مطابق اصل ۲۷ قانون اساسی حق تشکیل تجمعات آزاد، بدون …