به همه کسانی که در مراسم نصب اولین سنگ سکندری در آلمان شرکت داشتند: بگذار نامشان جاودانه شود!

روز شنبه ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۸  در کنار مزار فریدون فرخزاد شما اولین سنگ سکندری را نصب و پرده برداری کردید. متاسفانه ما نتوانستیم  در این مراسم با شکوه شرکت داشته باشیم ولی مراسم را بطور زنده از طریق اینترنت دیدیم و قلب و احساس ما با شما بود.

با الهام از هنرمند آلمانی گونتر دمینگ که به یاد قربانیان نازیسم در آلمان با حک  نام  و زمان کشتن آنها بر سنگهای برنجی و نصب آنها در مقابل منزلشان نگذاشت تا قربانیان نازیسم از خاطره ها محو شوند، شما هم با نصب اولین سنگ سکندری در جوار مزار فریدون فرخزاد، از قربانیان ترورهای جمهوری اسلامی، نشان دادید که نمی گذاریم نام قربانیان هولاکاست اسلامی هیچگاه فراموش شود.

فریدون فرخزاد هنرمندی متعهدی بود که در مقابل حاکمیت جهل و جنایت جمهوری اسلامی هیچگاه ساکت ننشست  و در بسیاری از برنامه های خود دین اسلام و حاکمیت اسلامی در ایران را مورد نقد شجاعانه خود قرار می داد . جمهوری اسلامی سرانجام با قتل وحشیانه این هنرمند از او انتقام گرفت.

کمپین سنگهای سکندری که  به درست با یاد فریدون فرخزاد کلید زده شد بخشی از جنبش دادخواهی و جنبش علیه اعدام  و نشانه ای از هوشیار تاریخی ما برای زنده داشتن یاد همه کسانی است که بدست جمهوری اسلامی در ایران و خارج به قتل رسیدند.  کمیه بین المللی علیه اعدام افتخار می کند که مینا احدی بنیانگذار این کمیته بهمراه دوستان و همراهان دیگری از ما پیشبرنده این کمپین هستند.

ما به همه شرکت کنندگان در مراسم نصب و پرده برداری از سنگ سکندری برای فریدن فرخزاد درود می فرستیم. به شعله پاکروان مادر ریحانه جباری عزیز که بعنوان مادر مبارز علیه اعدام با نطق و سخنرانی پرشور خود قوت قلبی برای همه خانواده های داغدیده است درود می فرستیم و از ایشان برای اهدای لباسهای ورزشی ریحانه به کمیته بین المللی علیه اعدام صمیمانه تشکر می کنیم. این مایه افتخار کمیته بین المللی علیه اعدام است که نام کمیته بین المللی علیه اعدام با یاد وخاطره ریحانه که عزیزمیلیونها نفرگردید ،گره خورده است.

 

گرامی باد یاد و خاطره همه کسانی  که در دفاع از آزادی  و برابری، ارزش های انسانی و مدرن و عدالت اجتماعی  توسط جمهوری اسلامی به قتل رسیدند.

۸ مهر ۱۳۹۷-۳۰ سپتامبر ۲۰۱۸

هرمز رها- مسئول کمیته بین المللی علیه اعدام

حسن صالحی- سخنگوی کمیته بین المللی علیه اعدام

 

اینرا هم بخوانید

قطعنامه پایانی تجمع کشوری فرهنگیان ١٣اردیبهشت ١٤٠٣

درود بر مردم شریف ایران مطابق اصل ۲۷ قانون اساسی حق تشکیل تجمعات آزاد، بدون …