حزب کمونیست کارگری ایران:لشکر کشی به هفت تپه نشانه مفلوک بودن حکومت است

گزارشات از بازگشت فضای امنیتی در نیشکر هفت تپه حکایت میکند. جدالی سخت دراین مجتمع ۵ هزار نفری در جریان است. نیروهای یگان ویژه با جدیدترین خودروهای ضد شورش مجهز به ادوات لجستیکی در بخش امور ورزشی شرکت اسکان یافته اند. کارگران در وضعیت بلاتکلیفی فعالیت کارخانه بسر میبرند. کاهش میزان حق آبه به یک سوم میزان مورد نیاز، کشت نیشکر را تهدید میکند.   این درحالیست که بخشی از همین حق آبه ای که به این شرکت داده شده به برخی از زمین هایی که اسد بیگی آنها را قبلا به اجاره داده است، اختصاص پیدا میکند. از سوی دیگر برای فرزانه زیلابی وکیل دلسوز کارگران نیشکر هفت تپه پرونده سازی جدیدی شده است و در مقابل کارگران اعلام کرده اند که تمام قد در کنار وکیل خود ایستاده و از او دفاع خواهند کرد.

این چنین است که از یکسو رسانه ها و دارو دسته های وابسته به آن تلاش میکنند که خلع ید از اسد بیگی را به حساب جناحی از حکومت و راُفت رئیسی بگذارند، تا در صفوف مبارزه کارگران تفرقه و شکاف ایجاد کنند و بر روی موفقیت مبارزاتی آنان سایه بیندازند. از سوی دیگر در مقابل کارگرانی که ایستاده اند واین پیروزی را نتیجه مبارزه متحدانه خود وحمایت های مردمی میدانند، قشون کشی کرده و میکوشند از کارگرانی که پیروزی خود را بر چپاولگران دزد و فاسد حکومتی جشن گرفتند، انتقام بگیرند. کارگران نیشکر هفت تپه با تاکید بر قدرت متحد شورایی و با  اتکا به حمایت های مردمی در شرایطی دشوار قرار گرفته و نیاز به بیشترین حمایت ها را دارند.

مستحکم کردن ساختار شورای کارگران با اتکاء به مجامع عمومی کارگری،  سازمان دادن صف خانواده ها برای مقابله قدرتمند در برابر تعرضات حکومتیان، اطلاع رسانی هر روزه از تحرکات دارودسته های حکومتی به جامعه و در سطح جهانی رئوس اقدامات فوری برای آمادگی مقابله در برابر تعرضات حکومتیان است. همچنین پافشاری بر روشن شدن سریع وضعیت مالکیت و اداره شرکت تحت نظارت شورایی و  تاکید بر خواستهای فوری و کلیدی ای چون  پرداخت بموقع حقوق و حق بیمه کارگران، افزایش حق آبه شرکت جهت حفظ کشت نیشکر هفت تپه و ادامه کاری آن، بسته شدن تمامی پرونده های امنیتی و از جمله پرونده های تشکیل شده برای فرزانه زیلابی و آزادی فوری سپیده قلیان از حامیان نیشکر هفت تپه، بازگشت به کار اسماعیل بخشی و دیگر کارگران اخراجی، و روشن شدن وضع استخدامی کارگران فصلی و پرداخت بموقع دستمزدها و حق بیمه  رئوس خواستهای فوری و عاجل این کارگران است.  

حزب کمونیست کارگری حمایت وپشتیبانی قاطع خود را از کارگران نیشکر هفت  تپه اعلام میکند. ما اعلام میکنیم که تمام قد از کارگران هفت تپه و خواستهایشان دفاع میکنیم و همه کارگران را به حمایت و پشتببانی فعال از کارگران نیشکر هفت تپه فرا میخوانیم. تردیدی نداریم که جمهوری اسلامی هممچنانکه در جنگ پنج ساله اش در دفاع از چپاولگران بخش خصوصی و اسد بیگی رسوا و بازنده شد، در این لشکرکشی جدید نیز از کارگران و مردمی که از آنها پشتیبانی میکنند به نحو فجیعی شکست خواهد خورد. نیشکر هفت تپه یک سنگر مهم جنبش کارگری و مردمی است و با تمام قوا از آن حفاظت خواهیم کرد.

زنده باد کارگران نیشکر هفت تپه!

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

29 اردیبهشت ۱۴۰۰،  ۱۹ مه  ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

قطعنامه پایانی تجمع کشوری فرهنگیان ١٣اردیبهشت ١٤٠٣

درود بر مردم شریف ایران مطابق اصل ۲۷ قانون اساسی حق تشکیل تجمعات آزاد، بدون …