حزب کمونیست کارگری ایران:تجمعات معلمان، رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و چند خبر دیگر

اطلاعیه خبری.- روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت قبول شدگان آزمون استخدامی که کارنامه سبزها خوانده میشوند در اعتراض به عدم استخدام خود برای چندمین بار مقابل وزارت آموزش و‌ پرورش دست به تجمع زدند.

– روز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت آموزگاران نهضت سوادآموزی برای سومین روز متوالی با خواست استخدام رسمی در آموزش و پرورش مقابل مجلس دست به تجمع اعتراضی زدند.

– روز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت تعدادی از رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران برای پیگیری عدم بازنگری طرح طبقه بندی مشاغل و سایر مطالبات عقب افتاده مقابل شورای شهر تهران دست به تجمع زدند و خواستار اجرای بازنگری طرح طبقه بندی مشاغل شدند. بنا بر خبر ها هفته گذشته تعدادی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد درخواست اجرای بازنگری طرح طبقه بندی مشاغل را در شورای شهر و شهرداری تهران به ثبت رساندند. این کارگران در چندسال گذشته بارها با نامه نگاری و گفتگو با شورای اسلامی شهر و شهرداری و مدیریت شرکت واحد درخصوص طرح طبقه بندی مشاغل پیگیر مطالباتشان شده اند و جز وعده و وعید پاسخی نگرفته اند.  

– صبح روز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت تعدادی از کارکنان شرکتی ایران ایر که در بخش خدمات فرودگاهی فعالیت دارد، در اعتراض به احتمال حذف نیروهای پیمانی، در ترمینال ۲ مهرآباد تجمع کردند و پروازها با تأخیر مواجه شد.

– روز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت جمعی از بازنشستگان بهداشت و درمان اصفهان در اعتراض به سطح نازل حقوقها و با خواست همسان سازی دست به تجمع اعتراضی زدند. همسان سازی حقوق‌ها و افزایش آن به بالاتر از ۱۲ میلیون از جمله خواسته‌های اعلام شده بازنشستگان در قطعنامه ها و بیانیه هایشان است.

-روز ۲۸ اردیبهشت تعدادی از داوطلبان آزمون استخدامی پیمانی وزارت بهداشت مقابل دیوان عدالت اداری در اعتراض به امتیاز کرونا در این آزمون که شکل دیگری از پارتی بازی در استخدامهاست دست به تجمع زدند.

– صبح روز ۲۸ اردیبهشت کارگران معدن آسمیون دراعتراض به اخراجها  و به خطر افتادن زندگی و معیشت خود جاده نزدیک تونل منوجان را مسدود کردند. این کارگران شب را در تونل گذراندند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰،  ۱۹ مه ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

قطعنامه پایانی تجمع کشوری فرهنگیان ١٣اردیبهشت ١٤٠٣

درود بر مردم شریف ایران مطابق اصل ۲۷ قانون اساسی حق تشکیل تجمعات آزاد، بدون …