حزب کمونیست کارگری ایران:واکسیناسیون فوری را باید به جمهوری اسلامی تحمیل کنیم

در حالیکه در تعداد زیادی از کشورهای جهان واکسیناسیون برای بخش زیادی از جمعیت انجام گرفته است و تعداد تلفات کرونا در هر روز یک رقمی شده و بعضا به صفر رسیده است، در جمهوری اسلامی کرونا وسیعا کشتار میکند. به  اعتراف معاون کل وزارت بهداشت ۳۲۹ شهر در وضعیت قرمز و نارنجی هستند. فقط در تهران هر روز بیشتر از ۱۰۰ انسان طبق آمار خود حکومت جانشان را بدلیل ابتلا به کرونا و عدم رسیدگی به آنها از دست میدهند. استان سیستان و بلوچستان به یک کشتارگاه واقعی تبدیل شده است و مبتلایان و مرگ و میر کرونا در این استان از کل کشور پاکستان بیشتر است.

از یکطرف کرونا کشتار میکند و از طرف دیگر مقامات رژیم همچنان دروغ میگویند و وعده های توخالی میدهند. فرمانده سپاه گفت به آمریکا واکسن صادر میکنیم و روحانی میگفت تا خرداد امسال واکسیناسیون ۱۵ میلیون به اتمام خواهد رسید. در صورتیکه حتی با آمار خودشان – که همیشه دروغ است – کمتر از ٪۳ مردم، و اکثرا آقازاده ها و مقامات و تنها قشر خیلی کوچکی از مردم، واکسن دریافت کره اند و ایران در رتبه ۱۴۴ جهانی قرار دارد.

جلو کشتار کرونا را باید گرفت. موثرترین راه مقابله با کرونا واکسیناسیون فوری است و اینرا تنها با گسترش اعتراض میتوان به حکومت تحمیل کرد. جامعه باید یکپارچه علیه این لاقیدی حکومت نسبت به جان مردم بپاخیزد. باید همه جا با خواست واکسیناسیون فوری، رایگان و معتبر به میدان آمد، از تشکل های مختلف مردمی تا بخش های مختلف کارگران و معلمان و کارکنان ادارات، از سالمندان تا جوانان در هر شهر و محله ای باید تجمع کنند و دست به اعتراض بزنند و این خواست بحق خود را قبل از آنکه کرونا بیش از این از مردم قربانی بگیرد به مفتخوران جنایتکار حاکم تحمیل کنند. امروز به خاطر فضای اعتراضی و انفجاری جامعه علیه حکومت اسلامی، بهم ریختگی و سردرگمی حکومتیان و ناتوانی حکومت در مقابله با مردم، فضا برای اعتراض جمعی و طرح این خواستها بیش از پیش فراهم شده است؛ باید متجد و همبسته به هر شکل میتوانیم علیه این وصعیت اعتراض کنیم و واکسیناسیون فوری و همگانی و رایگان را به جانیان حاکم تحمیل کنیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۲ تیر ۱۴۰۰،  ۱۳ جولای ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

پانزدهمین هفته متوالی اعتصاب غذا زندانیان در سه‌شنبه‌های نه‌ به اعدام

از اول اردیبهشت تاکنون حداقل ۸۰ زندانی محکوم به اعدام در زندان‌های سراسر کشور اعدام …