حزب کمونیست کارگری: تجمع اعتراضی معلمان غیر رسمی

روز  دوشنبه ۲۰ اردیبهشت جمعیت بزرگی از معروف به کارنامه سبزها، یعنی معلمانی که سالها در آموزش و پرورش کار میکنند، اما هنوز استخدام آنها رسمی نیست برای دومین روز مقابل مجلس اسلامی تجمع کردند. این معلمان با خواست استخدام رسمی در آموزش و پرورش برای تجمعی ۴ روزه از شهرهای مختلف به تهران آمده اند. در تجمع این روز معلمان با شعار “کارنامه سبز داد بزن، خواستتو فریاد بزن”، صدای اعتراض خود را بلند کردند. بسیاری از معلمان کارنامه سبز پس از سالها کار حتی از سن استخدامشان گذشته است و  بارها به این موضوع اعتراض کرده و پاسخی نگرفته اند.

اعتراضات در میان بخش های مختلف معلمان گسترده است. از سوی دیگر همانطور که قبلا گزارش کردیم بخشی از معلمان در اعتراض به طرح رتبه بندی فعلی که آنرا تعرضی به زندگی و معیشت خود میدانند، برای ساعت ده صبح روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت به تجمع فراخوان داده اند. این تجمعات در تهران در مقابل وزارت آموزش و پرورش و در شهرستانها مقابل ادارات آن برگزار خواهد شد. معلمان یک بخش معترض جامعه هستند.  بعلاوه یک کارزار مهم معلمان، کارزار برای آزادی معلمان زندانی است و تا هم اکنون بیش از ده هزار نفر طومار برای آزادی اسماعیل عبدی را امضا کرده اند.

افزایش دستمزدها به بالای خط فقر ۱۲ میلیونی، درمان و تحصیل رایگان برای همه، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و حق تشکل، تجمع و اعتراض و آزادی معلمان زندانی و تمامی زندانیان سیاسی از جمله خواستهای اعلام شده این معلمان در اعتراضات تا کنونی شان بوده است. از خواستها و مطالبات معلمان و کارزار آنها علیه امنیتی کردن مبارزات و از جمله آزادی فوری اسماعیل عبدی باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰،  ۱۰ مه ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری به مناسبت درگذشت حسین مرادبیگی 

مطلع شدیم که با نهایت تاسف رفیق حسین مرادبیگی (حه‌مه سور)، از مبارزان و کمونیست‌های …