حزب کمونیست کارگری: خطر بیکاری ٩٠٠ کارگر کیان تایر، تجمع کارگران پتروشیمی غدیر و یک خبر دیگر

  • اطلاعیه خبری:
  • روز پنجشنبه ۸ آبان با اعلام ورشکستگی کارخانه کیان تایر از سوی سهامدار اصلی آن، این کارخانه در معرض تعطیلی قرار گرفته و ۹۰۰ کارگر آن با خطر بیکاری روبرو شدند. این خبر به فضایی از اعتراض در میان کارگران دامن زده است. کیان تایر یکی از کانون های داغ اعتراض کارگری است که همواره کارگران در برابر بیکارسازیها و تعویق پرداخت دستمزدها و زورگویی های مدیریت ایستاده اند. هم اکنون با توجه به فلج اقتصادی حکومت اسلامی و بساط چپاول و رانت خواری حاکم بسیاری از مراکز کارگری دچار بحران شده و کارگران آن از کار بیکار و یا در خطر بیکاری قرار دارند. بیکارسازیها باید متوقف شود. دولت در قبال هزاران هزار کارگری که زندگی و معیشتشان در خطر است مسئول است.
  • روز ٦ آبان حدود ۲۰۰ تن از کارگران پتروشیمی غدیر در اعتراض به سطح نازل حقوقها و تعویق پرداخت آنها مقابل دفتر مرکزی این مجموعه در تهران دست به تجمع اعتراضی زدند. اعتراضات در مراکز نفتی و صنایع وابسته به آن از جمله پتروشیمی ها گسترش یافته است. افزایش حقوقها، دائمی شدن قراردادهای موقت و کوتاه شدن دست پیمانکاران، ایمنی محیط کار، پرداخت بموقع دستمزدها، اجرای پروتکلهای سازمان بهداشت جهانی در مقابل بیماری مهلک کرونا از جمله خواستهای اعلام شده این کارگران بوده است.
  • روز ٧ آبان جمعی از جوانان جویای کار قلعه چنعان در مقابل شرکت صنایع فولاد خوزستان تجمع کردند و خواستار کار یا تامین معیشت خود شدند. کارگران بیکار، مردم بدون درآمد و کم درآمد باید از بیمه بیکاری و حقوق پایه برخوردار باشند ودولت در قبال معیشت آنها مسئول است. درمان رایگان، تحصیل رایگان برای همه و حق مسکن حقوق مسلم همه مردم است.

حزب کمونیست کارگری ایران
٨ آبان۱۳۹۹، ٢٩ اکتبر ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری به مناسبت درگذشت حسین مرادبیگی 

مطلع شدیم که با نهایت تاسف رفیق حسین مرادبیگی (حه‌مه سور)، از مبارزان و کمونیست‌های …