اطلاعیه شماره 7:رانندگان زندانی باید فورا آزاد شوند

در روزهای گذشته بیش از صد  نفر از رانندگان اعتصابی کامیون ها دستگیر شده اند. جمهوری اسلامی ناتوان از پاسخگویی به خواست های صدها هزار راننده و برای مقابله با این اعتصاب قدرتمند، شروع به تهدید آنها،‌ ارائه تصویر وارونه از این اعتصاب و دستگیری  رانندگان در شهرهای مختلف کرده است. رانندگان اعتصابی و مردم معترض این توان را دارند که حکومت را وادار کنند بلافاصله رانندگان زندانی را بدون هیچ پرونده سازی و قید و شرطی آزاد کند.

اعتصاب قدرتمند و سراسری رانندگان کامیون ترس و وحشت عظیمی به جان سران حکومت انداخته است. تاثیرات این اعتصاب را در دامن زدن به فضای اعتراضی و گسترش این اعتصاب به سایر بخش های جامعه میبینند و فکر میکنند با دستگیری تعدادی از رانندگان و پرونده سازی علیه آنها میتوانند رانندگان را مرعوب کنند و آنها را به خانه بفرستند. اما رانندگان اعلام کرده اند که با ادامه اعتصابمان همکاران بازداشتی خود را نیز آزاد میکنیم.

اعتصاب رانندگان کامیون در پیشروی کل جامعه در مقابل حکومت بسیار تاثیر گذار است و مقابله با دستگیریها و تهدیدات و فشارهای حکومت نیز کار همه ما مردم است. باید به حمایت و پشتیبانی فعال از رانندگان اعتصابی برخیزیم. به اشکال مختلف صدای رانندگان را بازتاب دهیم. به دستگیریها به هر شکل ممکن اعتراض کنیم. بر حقانیت خواستهای رانندگان علنا همه جا تاکید کنیم و حکومتیان را زیر فشار بگذاریم و وادارشان کنیم که رانندگان بازداشت شده را فورا آزاد کنند و به هر نوع اذیت آزار آنها و پرونده سازی علیه آنها پایان دهند. اعتصاب و اعتراض حق رانندگان و همه مردم است. متشکل شدن و مبارزه برای یک زندگی انسانی حق رانندگان و همه مردم است.

حزب کمونیست کارگری همه مردم معترض، بخش های مختلف جنبش کارگری، دانشجویان و نویسندگان و هنرمندان معترض و پیشرو، کلیه تشکل های مردمی و فعالین مدیای اجتماعی را فرامیخواند که با تمام قوا از اعتصاب رانندگان کامیون ها، از خواست های بحق آنها و از خواست آزادی فوری و بی قید و شرط رانندگان بازداشت شده حمایت کنند. اعتصاب رانندگان کامیون ها، طلیعه اعتصاب عمومی در سراسر کشور است و کل مردم معترض را نمایندگی میکند و شایسته بیشترین حمایت از جانب همه مردم است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۹ مهر ۱۳۹۷، ١  اکتبر ۲۰۱۸

اینرا هم بخوانید

نامه نرگس محمدی برای نیکای شجاع از زندان اوین

نامه نرگس محمدی برای نیکای شجاع از زندان اوین.متن نامه به شرح زیر است: «قامت …