حزب کمونیست کارگری: فراخوان بازنشستگان به تجمع بزرگ سراسری برای هفتم بهمن ماه

گروههای مختلف بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه اعتراضاتشان به گرانی ها و پایین آمدن هر روز بیشتر قدرت خرید خود و برای پیگیری خواستهایشان برای ده و نیم صبح روز ۷ بهمن ماه به تجمع سراسری فراخوان داده اند. این تجمعات در مقابل وزارت تامین اجتماعی در تهران و مراکز تامین اجتماعی در شهرستانها برگزار خواهد شد. بازنشستگان در فراخوان خود با شعار “فقط کف خیابان، بدست میاد حقمون” عزم خود را برای پیگیری مطالباتشان اعلام کرده و بر خواستهای زیر تاکید کرده اند:
١- اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال ۱۳۸۶ و برون رفت از خط فقر با دریافت حقوقی برابر با ۱۰ میلیون تومان با تاکید بر افزایش سالانه حقوق ها متناسب با نرخ تورم واقعی.
۲- درمان رایگان و بیمه کارآمد به جای بیمه تکمیلی برای شاغلان و بازنشستگان.
۳- شفاف سازی وضعیت صندوق های بازنشستگی و برگرداندن سرمایه های اختلاس شده به صندوق ها. همچنین نظارت نمایندگان واقعی و منتخب بازنشستگان بر صندوق ها ضرورت دارد.
۴- اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان متناسب با “بند ۱در همین بیانیه “
۵- پرداخت کلیه بدهی های دولت به صندوق تامین اجتماعی و سایر صندوق های بازنشستگان
۶ -حق ایجاد و به رسمیت شناخته شدن هر گونه تشکل مستقل، تجمع، تحصن و اعتصاب و آزادی بیان فارغ از شرایط امنیتی و آزادی کلیه فعالان دربند.


قبلا نیز بازنشستگان در روزهای ٢١ دی و ٢٣ آذر تجمع سراسری بزرگی برپا کردند و جمعیت بسیاری از آنان در این تجمعات شرکت داشتند. از جمله در تجمع ٢١ دی بیش از ۴۰۰۰ نفر از بازنشستگان از سراسر کشور در تجمعات شرکت داشتند و در آن روز به جز تهران در ٢٠ شهر دیگر نیز تجمع برگزار شد که عبارت بودند از رشت، قزوین، کرج، کرمانشاه، مشهد، شوش، همدان، اراک، بروجرد، شیراز، اصفهان، اهواز، اسفراین، ایلام، خرم آباد، تبریز، کرمان، بجنورد، نیشابور، شوش و هفت تپه.


در این اعتراضات بازنشستگان با شعارهایی چون “معیشت، منزلت، حق مسلم ماست”، “یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه”، “حقوق طبق تورم”، “درمان رایگان حق مسلم ماست”، “«شعار ما این زمان، معیشت است و درمان»، “گرانی، تورم، بلای جان مردم”، “حقوق ما ریالی، هزینه‌ها دلاری” فریاد اعتراضشان را بلند کردند. بیش از سه میلیون بازنشسته و مستمری‌بگیر سازمان تأمین اجتماعی یک بخش محروم جامعه هستند و با افزایش قیمتها و اختلاسهای حکومتیان هر روز بیشتر زیر فشار قرار میگیرند و به زندگی زیر خط فقر و بی تامینی مطلق رانده میشوند. اعتراض بازنشستگان حرکتی برای دفاع از زندگی انسانی و علیه فقرو گرانی، علیه تبعیض و نابرابری و علیه اختلاس ها و دزدی هاست و این صدای اعتراض کل جامعه به کل سیستم حاکم است. از خواستها و مطالبات بازنشستگان باید وسیعا و فعالانه حمایت کرد.
پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٩ دی ۱۳۹۹، ١٨ ژآنویه ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری از تلویزیون کانال جدید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری ایران از تلویزیون کانال جدیدکنگره در روزهای جمعه …