بازداشت ۲۰ نفر از جوانان جوياي كار توسط نيروهاى امنيتى در خوزستان

اعتراض حق هر انسان و شهروندی است و نباید با بازداشت و برخورد سرکوبگرانه مواجه شود. جوانان بخش عظیمی از جمعیت بیکار کشور هستند و باید یا کار برای شهروندان فراهم شود و یا بیمه بیکاری مکفی تا زمان پیدا کردن شغل پرداخت شود. افراد دستگیر شده باید فورا آزاد شوند. آنها جرمی مرتکب نشده اند بلکه تجمعی اعتراضی برای داشتن کار داشته اند.
.
روز سه شنبه ۲۳ دى ماه ۹۹ عوامل حراست شرکت #نيشكرسلمانفارسی و نيروهاى انتظامى به جوانان معترض و جویای کار ساکن روستاهای اطراف شركت و #روستای_ابوصخير شبانه هجوم كرده و شمارى از آنان مجروح و بازداشت كردند.

اين جوانان در اعتراض به عدم استخدام آنها در اين شركت تجمع اعتراضى برگزار كردند كه با هجوم نيروهاى انتظامى به خشونت كشيده شد و تعدادى از معترضين زخمى و ۲۰ نفر از آنها بازداشت شدند.

اسامى افراد بازداشت شده به شرح زير است:

١- سالم پورعباس ٢- رسول بعشیره ٣- اسماعیل خسرجی ۴- محمد cهیری ۵- صادق زهیری ۶- جلال بعشيره ٧- رضا زهيرى ٨- محمد مقدم ٩- علی زهیری ١٠- طارق زهیری ١١- عزیز زهیری ١٢- نسیم بعشيره ١٣- علی سلمانی ١٤- رسول ناصری ۱۵- سعید مطوری ١٦- حمید حمودی ١٧- مجید مطوری ١٨- عمار زهیری ١٩- مشتاق زهیری ٢٠- مسلم بعشيره

نيروهاى امنيتى سه شنبه شب با يورش به روستاها تعدادى را بازداشت و روز بعد يعنى روزچهارشنبه ۲۴ دى ماه ۹۹ شمارى ديگر از معترضين را با ايجاد رعب و وحشت بين ساكنين روستاها بازداشت كردند.

شرکتهای طرح جانبي نيشكر بعد از مصادره زمين هاي مردم اين روستاها تاسيس شده است كه با مراجعات و شكايات متعدد اهالى منطقه، به آنها وعده داده شده كه جوانان منطقه را در اين شركت ها استخدام كنند اما این وعده عملی نشده و منجر به اعتراض مردم شده است.

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …