حزب کمونیست کارگری: چند خبر از اعتراضات وسیع کارگری

ادامه اعتراضات کارگران پتروشیمی فارابی

روز ٢٧ آذر کارگران پتروشیمی فارابی در بندر ماهشهر در اعتراض به سطح نازل دستمزدها و با خواست اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای هفتمین روز متوالی تجمع کردند.  این اعتراضات ادامه دارد.

 

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری بروجرد

روز دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ حدود ۳۰۰ تن از کارگران و کارکنان شهرداری بروجرد برای هفتمین روز متوالی با حضور درمحوطه شهرداری مرکزی این شهر خواستار پرداخت ۹ ماه حقوق معوقه خود شدند. کارگران در اعتراضات چند روزه خود با شعار “مرگ بر ستمگر درود بر کارگر” فریاد اعتراضشان را به این بساط توحش و بردگی بلند کردند.

 

تجمع اعتراضی پرسنل بیمارستان  خمینی در کرج 

روز سه شنبه ۲۷ آذرماه ۹۷ کارکنان بیمارستان خمینی در کرج در اعتراض به پرداخت نشدن یکسال حقوق معوقه و بلاتکلیفی وضعیت بیمارستان و از دست دادن شلغشان بار دیگر در مقابل بیمارستان تجمع کردند.

 

مسدود کردن خیابان توسط کارگران مخابرات راه دور شیراز

روز ٢٦ آذر حدود صد نفر از کارگران بازنشسته مخابرات راه دور در شیراز (I.T.I) در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی و سنوات بازنشستگی مقابل استانداری استان فارس تجمع کردند. بنا بر خبرها بیش از ١٢٠٠ کارگر بازنشسته این کارخانه ده سال است که بازنشست شده اند و هنوز بخشی از طلبهایشان پرداخت نشده است.

 

 تجمع اعتراضی  کارگران سد تنظیمی آریوبرزن بهبهان

روز ٢٦ آذر کارگران سد تنظیمی آریو برزن بهبهان  در اعتراض به عدم پرداخت ۶ ماه حقوق از سوی کارفرما مقابل محل کار تجمع کردند.

 

نپرداختن دستمزدهای کارگران یک دزدی آشکار و جنایتی در حق خانواده های کارگری است. در سرتاسر جامعه اعتراضات به این دزدی و چپاول جریان دارد. این جنبش را باید گسترش داد و مفتخوران سرمایه دار و حکومتشان را ناچار به تن دادن به این خواست بحق کرد که حقوق و دستمزدهای همه کارگران تماما پرداخت شود و به کارگران به دلیل نپرداختن به موقع دستمزد غرامت پرداخت شود.

 

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شورا ها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٧ آذر ۱۳٩۷، ١٨ دسامبر ۲۰۱۸

 

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …